پیروزی «اشرف غنی» در نتایج اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان
کد خبر: 3865788
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

پیروزی «اشرف غنی» در نتایج اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان

گروه بین‌الملل ــ رئیس خبرگزاری «دید» افغانستان اعلام کرد: نتیجه مقدماتی کمیسیون انتخابات ریاست‌جمهوری نشان می‌دهد که محمد اشرف غنی پیروز انتخابات افغانستان است.

پیروزی «اشرف غنی» در نتایج اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستانسیدعلیرضا محمودی، کارشناس سیاسی و رئیس خبرگزاری «دید» افغانستان در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: نتیجه مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان حاکی از آن است که محمد اشرف غنی با بیش از 51 درصد آرا، برنده این انتخابات شده است.

وی افزود: کاندیداها به مدت سه روز مهلت دارند که اعتراض خود را به کمیسیون انتخابات ارائه کنند. پس از رسیدگی به اعتراضات، در نهایت گزارش از سوی کارشناسان به کمیسیون ارائه و تصمیم نهایی گرفته می‌شود.

محمودی تصریح کرد: عبدالله عبدالله با 39 درصد آرا و تفاوت 300 هزار رأی از اشرف غنی قرار دارد که این موضوع نشان‌دهنده آن است که اشرف غنی پیروز انتخابات خواهد بود.

وی همچنین درباره دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری اظهار کرد: 5 نفر از کاندیداها به حمایت از اشرف غنی پرداختند و در اصل اکثر آنها در جبهه انتخاباتی غنی هستند.

محمودی یادآور شد: یک میلیون و 824 هزار نفر از مردم افغانستان در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند و احتمال اینکه اشرف غنی، در سمت ریاست‌جمهوری باقی بماند بسیار بالاست.

انتهای پیام
captcha