فراخوان کارشناسان و اساتید برای بررسی دقیق بوی نامطبوع تهران
کد خبر: 3872606
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

فراخوان کارشناسان و اساتید برای بررسی دقیق بوی نامطبوع تهران

گروه جامعه ــ استاندار تهران با اشاره به فراخوان کارشناسان و اساتید دانشگاه برای بررسی دقیق بوی نامطبوع تهران بر ضرورت پیگیری اقدامات لازم توسط دستگاه‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در جلسه کاهش آلودگی هوای تهران اظهار کرد: ۱۵ دی ماه سال ۹۶ هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت کشور به استناد ماده ۲۲ قانون هوای پاک ۹ بند را اجرا کرده که بر اساس آن وزارت نیرو می‌تواند پساب را در اختیار شهرداری قرار دهد ضمن اینکه در مورد کمربند سبز باید اقدام شود.

وی همچنین با اشاره به سایر اقدامات گفت: روان آب‌های سطح تهران نیز جهت تغذیه آب‌های زیرزمینی جمع آوری می‌شود ضمن اینکه سیستم آبیاری نوین باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاندار تهران سپس با اشاره به مطالبه‌گری در مورد مشخص شدن منشا بوی نامطبوع تهران عنوان کرد: بر اساس تقسیم‌بندی ناشی از مطالعات انجام شده سهم آرادکوه در بوی نامطبوع ۳۰ درصد، فاضلاب ۲۴ درصد و دامداری‌ها ۳۶ درصد بوده که محیط زیست به عنوان مرجع کار را باید دنبال کند.

محسنی بندپی به فراخوان دعوت از کارشناسان و اساتید دانشگاه برای بررسی دقیق بوی نامطبوع اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های مرتبط با انتشار این بو مشخص شده‌اند و جدیت و فعالیت بیشتر این دستگاه‌ها در بررسی و رفع این معضل خواسته شده است.

انتهای پیام
captcha