برترین قرآنیان قوه قضائیه از مسابقات گفتند
کد خبر: 3875146
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲

برترین قرآنیان قوه قضائیه از مسابقات گفتند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مرحله كشوری هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه در دو بخش بانوان و آقایان در شیراز در حال برگزاری است. در این گزارش نظر متسابقان را درباره این دوره از مسابقات می‌خوانیم.

به گزارش ایكنا از فارس، مرحله كشوری هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه در دو بخش بانوان و آقایان و دو رده سنی بزرگسال و زیر 16 سال امروز، 9 بهمن‌ماه در محل هتل شیراز در حال برگزاری است.
در این مسابقات 238 نفر حضور داشتند كه از این تعداد 52 نفر در آزمون كتبی شامل رشته‌های مفاهیم و حفظ موضوعی و 186 نفر نیز در رشته‌های حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ كل، قرائت تحقیق و ترتیل و اذان به رقابت پرداختند. در رشته‌های شفاهی 102 نفر آقا و 84 نفر بانو حضور داشتند.
در حاشیه برگزاری این مسابقات كه هنوز به اتمام نرسیده است، دقایقی با برخی از متسابقان بانوان و آقایان هم‌كلام شدیم تا نظر آنان را در این رابطه جویا شویم.
محمدهادی اسلامی،‌ متسابق رشته حفظ 20 جزء رده سنی بزرگسال از استان تهران كه بارها در مسابقات ملی دانشجویان و اوقاف حائز رتبه‌های برگزیده شده و حتی در كشورهای مختلف به اجرای برنامه قرآنی می‌پردازد، در این رابطه به خبرنگار ایكنا گفت: مسابقات امسال قوه قضائیه در سطح بالایی برگزار شد و بسیاری از افرادی كه در مسابقات دانشجویان و اوقاف حضور داشتند، در این مسابقات نیز شركت كرده بودند لذا سطح مسابقات بالا و رقابت‌ها نزدیك بود.

انتخاب شایسته هیئت داوران
وی، یكی از نقاط قوت مسابقات قرآن قوه قضائیه را انتخاب شایسته هیئت داوران دانست و گفت: در تركیب‌بندی هیئت داوران از داوران و اساتید ملی و بین‌المللی استفاده شد.
اسلامی با بیان اینكه شیوه برگزاری مسابقات نیز خوب بود، گفت:‌ نوع اطلاع‌رسانی، نوع خدمات‌رسانی به متسابقان بسیار خوب بود و شأنیت قرآنیان در این زمینه‌ها رعایت شده بود لذا قوه قضائیه یكی از ارگان‌هایی است كه در این قضیه بسیار خوب عمل كرده است.
مجتبی ضرغامی، متسابق رشته قرائت ترتیل رده سنی بزرگسال از استان كهگیلویه و بویراحمد نیز به خبرنگار ایكنا گفت: من قبلاً در مسابقات اوقاف و غیره شركت كرده‌ام اما امسال نخستین سالی بود كه در مسابقات قرآن قوه قضائیه شركت كردم و از همان بدو ورود متوجه شدم كه سطح مسابقات بسیار بالاست.

شیراز همواره میزبان خوبی بوده است
وی با تأكید بر اینكه همواره شیراز و استان‌ها میزبان بسیار خوب و با كیفیت مسابقات قرآن است، گفت: در سال 92 شیراز میزبان مسابقات كشوری اوقاف بود كه به نظر من بهترین میزبانی را تاكنون در سطح كشور داشته است و امروز هم قوه قضائیه میزبانی بسیار عالی را برای این مسابقات ارائه داد.
ضرغامی با تصریح اینكه از شیوه برگزاری مسابقات راضی بوده است، گفت: داوران این مسابقات از اساتید بین‌المللی هستند كه سال‌های سال در عرصه قرآن زحمت كشیده‌اند و برای قرآنیان شناخته شده هستند كه این یك نقطه قوت برای این مسابقات است.
وی برگزاری مسابقات قرآن در قوه قضائیه را یك نقطه قوت دانست و گفت: این مسئله باعث ترویج آموزه‌های قرآن و انس كاركنان دادگستری و خانواده‌های آنان با قرآن می‌شود.

شیوه برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات تغییر یابد
ضرغامی اظهار كرد: تنها نقطه ضعفی كه از مسابقات قرآن قوه قضائیه مشاهده كردم مربوط به مرحله مقدماتی بود كه در آن باید تلاوت‌ها ضبط و ارسال می‌شد و از روی تلاوت‌های ضبط شده داوری انجام می‌شد كه امیدوارم در سال آینده این‌گونه نباشد ولی سطح كشوری این مسابقات هیچ مشكل و نقطه ضعفی نداشت.
زهرا صفری‌زاده، متسابق رشته حفظ 10 جزء رده سنی زیر 16 سال از استان قزوین هم به خبرنگار ایكنا گفت: از شیوه برگزاری مسابقات بسیار راضی بودم.
وی با تأكید بر اینكه هیچ نقطه ضعفی از این مسابقات به نظرم نمی‌آید، گفت: داوری این مسابقات بسیار خوب بود و به‌طور كلی از میزبانی شیراز در این دوره از مسابقات بسیار راضی بوده‌ام.

انتهای پیام
captcha