افزایش مشارکت و کشف استعداد‌ در مسابقات قرآن و حدیث المصطفی(ص)
کد خبر: 3875719
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
مدیرکل قرآن و حدیث المصطفی(ص) خبر داد:

افزایش مشارکت و کشف استعداد‌ در مسابقات قرآن و حدیث المصطفی(ص)

گروه حوزه‌های علمیه - رئیس ستاد برگزاری جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی(ص) با بیان اینکه در بیست و پنجمین دوره این مسابقات شاهد رشد ۱۵ درصدی متسابقین هستیم، اظهار کرد: در این جشنواره ضمن کشف استعداد‌ها و ظرفیت‌ها، برآنیم تا چالش‌ها و آسیب‌های موجود را احصا و شناسایی کنیم.

محمدحسین رفیعی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رفیعی، مدیرکل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی(ص)، در گفت‌‎وگو با ایکنا ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، مراحل مختلف رشته‌های معارفی و مهارتی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: طلاب ۷۲ ملیت جهان در رشته‌های کتبی و شفاهی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی(ص) شرکت کرده‌اند.

وی جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث را از مهم‌ترین رویداد‌های فاخر جامعةالمصطفی(ص) در عرصه بین‌المللی توصیف کرد و گفت: اختتامیه این جشنواره همه ساله مقارن با دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود؛ این جشنواره امسال با شعار «استقامت امت و نصرت الهی» آغاز خواهد شد.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی(ص) معرفی آموزه‌های حیات‌بخش قرآن کریم و ارائه مهارت‌ها، علوم و فنون قرآنی و حدیثی به المصطفائیان را مهم توصیف کرد و افزود: معرفی دستاوردها، ظرفیت‌ها و شناسایی استعداد‌ها و سرمایه‌های موجود، امر مهمی در ارتقابخشی به فرایند‌های آموزشی و پژوهشی است.

وی به امتیاز‌های خاص جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی(ص) در مقایسه با جشنواره‌ها و مسابقات مشابه اشاره و اظهار کرد: تنوع رشته‌های آزمونی، از مؤلفه‌هایی است که ناظر به سطوح مختلف تحصیلی و رشته‌های مختلف قرآنی و حدیثی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی(ص) به معرفی دوره‌های مهارت‌افزایی در علوم قرآنی و حدیثی پرداخت و بیان کرد: گستره و تنوع ملیت شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن و حدیث، از دیگر ویژگی‌های فاخر جشنواره قرآنی المصطفی(ص) به شمار می‌رود.

رفیعی این جشنواره را مقدمه‌ای برای ارتقای سطوح مهارتی طلاب و دانش‌پژوهان در حوزه‌های قرآنی و حدیثی دانست و افزود: در این جشنواره بین‌المللی، ضمن کشف استعداد‌ها و ظرفیت‌ها، برآنیم تا چالش‌ها و آسیب‌های موجود را احصا و شناسایی کنیم.

وی با تأکید بر این که مرحله پایانی این دوره از مسابقات قرآنی تاکنون در سه کشور جهان به پایان رسیده و جمع‌بندی نهایی صورت گرفته است، بیان کرد: فردا مرحله نهایی بخش شفاهی مسابقات خواهران و برادران برگزار خواهد شد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که در رشته‌های شفاهی، شاهد رقابت‌های بسیار سنگین متسابقین بودیم، تصریح کرد: مسابقات شفاهی بخش خواهران در مجتمع آموزش عالی شهیده بنت‌الهدی و بخش برادران نیز در مجتمع جامع امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد، همچنین استادان و داوران بین‌المللی قرآن در کیفیت‌بخشی به مراحل مختلف مسابقات نقش بسزایی داشتند.

وی دوره‌های گذشته را ملاک عمل و جمع‌بندی نهایی تعداد متسابقین قرار داد و تأکید کرد: هر ساله برخی از کشور‌ها این دوره از مسابقات را در ایام و مناسبت‌های خاص به ویژه ماه مبارک رمضان برگزار می‌کنند، اما هرساله ما شاهد حضور شش هزار نفری متسابقین در جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) در داخل و خارج از مرز‌های کشور هستیم.

انتهای پیام
captcha