اهالی شیعی و سنی «کوهستک» بر گرد کاروان قرآنی انقلاب
کد خبر: 3876335
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶

اهالی شیعی و سنی «کوهستک» بر گرد کاروان قرآنی انقلاب

گروه جلسات و محافل ــ هفتمین محفل کاروان قرآنی انقلاب شامگاه 14 بهمن‌ماه، در مسجد امام حسین(ع) شهر کوهستک شهرستان سیریک برگزار شد.

سید مصطفی حسینیبه گزارش خبرنگار ایکنا اعزامی به استان هرمزگان، هفتمین محفل کاروان قرآنی انقلاب شامگاه دوشنبه، 14 بهمن‌ماه با حضور و استقبال مردم خون‌گرم و شهیدپرور شهر کوهستک شهرستان سیریک در محل مسجد امام حسین(ع) این منطقه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با حضور شیخ عبدالعزیز افراز، امام جمعه اهل سنت سیریک، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری، امام جمعه شهرستان سیریک، جمال الدینی، فرماندار شهرستان سیریک، سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی کشور و احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی و سرپرست کاروان قرآنی انقلاب برگزار شد، مهدی غلام‌نژاد، قاری بین‌المللی قرآن کریم به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه اسراء پرداخت که این تلاوت با استقبال فراوان مردم کوهستک رو‌به‌رو شد.

در ادامه، سیدمحسن موسوی‌بلده، طی سخنانی با بیان اینکه وجود نازنین پیامبر اکرم(ص) تحمل نزول قرآن بر جسم و جان خود را داشت و خداوند متعال این توفیق بزرگ را شامل حال ایشان کرد، گفت: قرآن، تجلی خداوند است و طبق بیانات الهی، هیچگونه خطر فراموشی نیز برای پیامبر(ص) وجود نداشت.

چرا پیامبر به تلاوت قرآن سفارش شد؟

موسوی‌بلده ادامه داد: با وجود آنکه پیامبر اکرم(ص) از همه افراد در عالم، قرآن را بهتر درک می‌کرد و آیات را از خاطر نمی‌برد، این سؤال پیش می‌آید که چرا خداوند متعال، پیامبر(ص) را موظف می‌کند که شب‌ها حتما به تلاوت قرآن بپردازد؟ با اینکه پیامبر(ص) اینگونه به قرآن و آیاتش احاطه داشته و هیچ‌گونه نیازی به تلاوت آن نداشت، خداوند متعال ایشان را موظف به تلاوت قرآن می‌کند که در جان و دل او باشد؟ تمامی این مسائل و نکات نشان می‌دهد که این ما هستیم که نیاز مبرم به تلاوت داریم و با توجه به تأکیدی که خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) دارد، مشخص می‌شود که هر چقدر سطح مسئولیت مسلمانان در جامعه اسلامی بالاتر از دیگران باشد، لزوم انس با قرآن نیز بیشتر خواهد شد.

موسوی‌بلده با بیان اینکه توده‌های مردم نیز در حد خود نیاز به تلاوت قرآن دارند، گفت: مسئولان جامعه اسلامی نیز باید نسبت به توده‌های مردم انس بیشتری با قرآن داشته باشند. اگر بتوانیم به زیارت حضرت قرآن برویم، به همان اندازه و چه بسا بیشتر از زیارت ائمه(ع) از نور قرآن اثر خواهیم پذیرفت. زیارت حضرت قرآن تلاوت آیات الهی است.

 

 

در ادامه این محفل، جمال الدینی، فرماندار شهرستان سیریک نیز در سخنان کوتاهی ضمن خیر مقدم به اعضای کاروان قرآنی انقلاب با بیان اینکه به خود می‌بالیم که امروز میزبان کاروان قرآنی انقلاب و محفل انس با قرآن در شهر کوهستک هستیم، اظهار کرد: مردم همدل و همراه شهرستان سیریک همیشه ثابت کرده‌اند که در تمامی برنامه‌ها کنار ما هستند. 

جمال الدینی با اشاره به اینکه یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی، ترویج فرهنگ ناب قرآنی و آزادی مذاهب است، بیان کرد: نگین اتحاد و همدلی شهرستان سیریک شهر کوهستک و نگین اتحاد استان هرمزگان نیز شهرستان سیریک است. شهرستان سیریک در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی در سطح استان هرمزگان سرآمد است.

در ادامه این محفل قرآنی، سیدمصطفی حسینی، قاری بین‌المللی به تلاوت سوره مبارکه فتح پرداخت که این تلاوت نیز استقبال گرم و تشویق فراوان مردم کوهستک را به همراه داشت. بنت‌‌الهدی فولادی، حافظ 10 جزء قرآن و صحیفه سجادیه، نیز محفوظات خود را در میان حاضران ارائه کرد.

در پایان برگزاری این محفل قرآنی نیز گروه تئاتر تجربه با بازی حسین میرزاییان و خسرو کشاورز به اجرای برنامه نمایش با مضامن قرآنی پرداخت که این برنامه نیز مورد توجه فراوان مردم خون‌گرم شهرستان سیریک و شهر کوهستک واقع شد.

حضور اهل سنت شهر کوهستک در کنار شیعیان این شهر و حضور پرتعداد اهالی روستاهای اطراف شهرستان سیریک در این محفل از نکات قابل توجه‌ای بود که می‌توان به آن اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha