رهاورد کاروان قرآنی انقلاب برای سیستان و بلوچستان/ تکالیف مدیران محلی
کد خبر: 3877093
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹

رهاورد کاروان قرآنی انقلاب برای سیستان و بلوچستان/ تکالیف مدیران محلی

گروه جلسات و محافل ــ حضور قاریان کاروان قرآنی انقلاب، که دارای تجربه بسیار و تکنیک در تلاوت هستند، برای میزبانان فرصتی تکرارنشدنی است و اگر به خوبی از وجود آنان استفاده کنند، در پیش‌برد امور قرآنی فرزندان دیارشان بسیار اثرگذار خواهد بود.

رهاورد کاروان قرآنی انقلاب برای ساکنان سیستان / تکالیف مدیران محلی

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به سیستان و بلوچستان، در حالی که بسیاری از دلدادگان انقلاب اسلامی این روزها خود را برای چگونگی برگزاری جشن چهل‌ویکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و حضور پرشکوه مردم در این روز آماده می‌کنند و به دنبال راهی برای بیان دستاوردهای این انقلاب هستند، جمعی از قاریان بین‌المللی کشورمان در قالب کاروان قرآنی انقلاب، راهی مناطق جنوب شرق کشور شده‌‌اند تا سهم خود را اینگونه ادا کنند.

کاروانی که راه خود را پس از برپایی محفل در حرم معمار انقلاب، از دیار کریمان و مزار سردار سربلند ایران اسلامی شهید قاسم سلیمانی آغاز کرد و در ادامه، راهی هرمزگان شد و حالا به دیار سیستان و بلوچستان رسیده است تا عطر روح‌نواز قرآن در نوار ساحلی دریای عمان و ساحل مکران بیش از هر زمان دیگری پیچیده شود.

اهالی سیستان و بلوچستان چه روزهای پر از خوشبختی‌ای را پشت سر می‌گذارند که روزشان را با انتظار طلوع نور آغاز می‌کنند و با نشستن پای تلاوت‌های شورانگیز به پایان می‌برند. برای آنها که اغلب در حاشیه بوده‌اند، این حضور خوشبختی محض است، انگار.

این روزها مردم سیستان و بلوچستان می‌بالند به میزبانی از کاروان قرآنی و دل‌خوش‌اند به جمعی که آمده است تا مهربانیِ همیشه جاری در کلام الهی را با ناب‌ترین نواها ثبت کند.

در شهر کنارک که معروف است به سرزمین کنار، در چابهار همیشه‌بهار، در قصرقند که‌ دل مردمانش قصری از قند است و در یک کلام در این گوشه از وطن همیشه تب‌دار، خورشید که طلوع می‌‌کند، تب تلاوت بالا می‌آید و واژه‌ها گعده می‌گذارند تا فوران این حلاوت را ثبت کنند، اما هیچ کدام توان ثبت کردن ندارند.

فارغ از تمام زیبایی‌هایی که در این کاروان وجود دارد و کلام از بیانش به لکنت می‌رسد، اشاره‌ای گذرا به چند نکته در مورد این کاروان و فعالیت‌هایی که در طول روز انجام می‌دهد، خالی از لطف نیست. نکاتی که اگر مورد توجه قرار گیرد، دستاوردهای کاروان ماندگارتر خواهد شد.

 



حضور قاریان بین‌المللی در این کاروان، که تراز و جایگاه بالا و ثابت‌‌شده‌ای از نظر تجربه و تکنیک در تلاوت دارند، برای میزبانان فرصتی تکرارنشدنی است که اگر به خوبی مورد استفاده قرار گیرد، در رشد و ارتقای تلاوت و حتی فعالیت‌های قرآنی آن شهر بسیار اثرگذار خواهد بود.

حال که جمعی از قرآنیان کشور با تلاش یکی از قاریان بین‌المللی همت به خرج داده‌اند و دانش و تجربه خود را، که سال‌های سال برای دست یافتن به آن ممارست کرده‌اند، به راحتی در اختیار اهالی این دیار قرار داده‌اند، جا دارد مدیران محلی که برای میزبانی درخور از کاروان از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند نیز بسترهایی را فراهم کنند تا این تجربیات و دانش فنی گران‌بها به یک تلاوت محدود نشود.

رهاورد کاروان قرآنی انقلاب برای سیستان و بلوچستان / تکالیف مدیران محلی

شوق و ذوق کودکان و نوجوانانی که پای تلاوت‌های اساتید حاضر در کاروان می‌نشینند و گاهی نجابتشان مانع از پرسیدن هر سؤالی از اساتید می‌شود، نشان می‌دهد که شور و شوق یادگیری قرآن در این دیار، آن هم در چنین شرایطی که همه به خوبی از آن آگاه هستیم، سرمایه‌ای بسیار گران‌بهاست که نباید نادیده گرفته شود. چه کسی می‌داند شاید در پس نگاه هر یک از این نوجوانانی که پای تلاوت‌های اساتید می‌نشینند، یک قاری خوش‌خوان و خوش‌آتیه پشت سد محرومیت جا مانده باشد.

رهاوردی که کاروان قرآنی انقلاب برای اهالی سیستان و بلوچستان داشته، تجربه و دانش فنی اعضای آن است و نباید محدود به تلاوت‌های البته زیبا و اثرگذار قاریان باشد. چگونگی استفاده از این هدیه برعهده مدیران محلی است. آنها می‌خواهند از این حضور باشکوه به اندازه یک تلاوت یا به اندازه داشتن اساتیدی در تراز اساتید کشوری بهره‌مند شوند. البته این مورد به مدیران شهرهای میزبان کاروان قرآنی انقلاب بستگی دارد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha