حضور در انتخابات مکمل 22 بهمن است
کد خبر: 3879992
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
آیت‌الله سبحانی:

حضور در انتخابات مکمل 22 بهمن است

آیت‌الله سبحانی، مرجع تقلید شیعیان با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان(ع) بیان کرد: حضرت به این مضمون فرموده‌اند که اگر کسی نقطه قوتی داشته باشد با او کار می‌کنم و دنبال این نیستم که همه نقاط قوت در او وجود داشته باشد؛ البته امام علی(ع) دو گروه را استثنا کردند؛ کسی که مذهب ندارد و کسی که عاقل نیست، زیرا عاقل امنیت انسان را زیر سؤال می‌برد، این قضیه باید برای ما در بحث انتخابات هم الگو باشد.

حضور در انتخابات مکمل 22 بهمن است / همه شرکت کنیمبه گزارش ایکنا، آیت‌الله جعفر سبحانی، امروز، 30 بهمن ماه، در درس خارج خود در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از امام علی(ع)، گفت: ایشان فرموده‌اند که اگر کسی نقطه قوتی داشته باشد من با او کار می‌کنم و دنبال این نیستم که همه نقاط قوت در او وجود داشته باشد؛ چون اگر بنا باشد دنبال کسی برویم که همه خصال خوب را داشته باشد، آن وقت کسی با این ویژگی‌ها وجود ندارد.

وی افزود: البته امام علی(ع) دو گروه را استثنا کردند؛ کسی که مذهب ندارد و کسی که عاقل نیست، زیرا عاقل امنیت انسان را زیر سؤال می‌برد؛ این قضیه باید برای ما در بحث انتخابات هم الگو باشد؛ کسانی را که شورای نگهبان تأیید کرده، لابد نقاط قوتی دارند و ان‌شاءالله همه متدین و عاقل هستند و کوشش کنیم کسانی که خصال خیر و بهتری دارند به آنان رأی دهیم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: رأی دادن از الزامات شرعی است، زیرا حفظ نظام از اوجب واجبات است و رأی ما مکمل راهپیمایی 22 بهمن است تا دشمن را خوار کنیم. بنابراین هم خودتان شرکت و تبلیغ کنید و ما هم شرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha