تعیین تکلیف زمان برگزاری نمایشگاه قرآن تا پایان هفته
کد خبر: 3881362
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵

تعیین تکلیف زمان برگزاری نمایشگاه قرآن تا پایان هفته

با توجه به تعویق نمایشگاه کتاب که به لحاظ زمانی فاصله چندانی با نمایشگاه قرآن نداشت،‌ پیش‌بینی می‌شود که در نهایت شاهد تعویق نمایشگاه قرآن نیز باشیم.

آخرین وضعیت نمایشگاه قرآن پس از شیوع کرونا

به گزارش ایکنا، مقرر بود که بیست‌وهشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن طبق برنامه در اردیبهشت‌ماه سال آینده همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار شود، اما شیوع کرونا مسئولان برگزاری این رویداد قرآنی را به تأمل واداشت تا در صورت امکان زمان برپایی این نمایشگاه به تاریخ مناسب دیگری موکول شود.

با توجه به تعویق نمایشگاه کتاب که به لحاظ زمانی فاصله چندانی با نمایشگاه قرآن ندارد،‌ پیش‌بینی می‌شود که در نهایت شاهد تعویق نمایشگاه قرآن نیز باشیم. گمانه‌زنی‌ها نیز حاکی از این تغییرات و احتمال برپایی آن پس از ماه مبارک رمضان _ تیر یا مردادماه سال جاری است. مدیران نمایشگاه قرآن از اعلام خبر نهایی درباره این موضوع تا پایان هفته خبر داده‌اند.

همچنین مرتضی خدمتکار، معاون اجرایی بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا، تصریح کرد: امیدواریم تا اواخر هفته به یک تصمیم نهایی برای برپایی یا عدم برپایی نمایشگاه قرآن با شرایط موجود در ماه مبارک رمضان برسیم. اگر روندی که در حال حاضر در آن قرار داریم به استناد گزارش‌های مراجع ذی‌ربط رو به بهبود باشد، قطعاً ترجیح ما این خواهد بود که همچون سال‌های گذشته نمایشگاه قرآن در ماه رمضان برگزار شود. پیش‌بینی می‌شود تا اواخر هفته وزیر و معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.

معاون اجرایی بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مورد اینکه این تصمیم منوط به استعلام از مرکزی خاص خواهد بود، گفت: این موضوع در اختیار مجموعه است. نمایشگاه قرآن از جهات مختلف باید مورد توجه قرار گیرد. یک گروه از مخاطبان نمایشگاه، ناشران و تولیدکنندگان محصولات و آثار قرآنی هستند. اگر قرار باشد نمایشگاه قرآن برگزار شود، اما مخاطب نداشته باشد و این اصناف متضرر شوند،‌ برپایی آن منطقی نخواهد بود. بنابر این باید زمان دیگری تعیین شود.

خدمتکار درباره اینکه تا رسیدن به تصمیم قطعی جلسات هماهنگی و سیاست‌گذاری ادامه خواهد داشت؟ ابراز کرد: این جلسات همچون روال گذشته جریان دارد. اگر فرض بر این باشد که به هر دلیل نمایشگاه به تعویق بیفتد، فاصله زیادی نخواهد بود و باید مقدمات را فراهم کنیم.

معاون اجرایی بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن تأکید کرد: تا اطلاع ثانوی که تصمیم جدیدی اتخاذ شود، بنای ما این است که نمایشگاه قرآن در ماه رمضان برگزار شود.

انتهای پیام
captcha