ارتقای ایمنی مسافران مترو و اتوبوس در برابر کرونا / نمازخانه‌های مترو با رعایت بهداشت دایر است
کد خبر: 3881619
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶

ارتقای ایمنی مسافران مترو و اتوبوس در برابر کرونا / نمازخانه‌های مترو با رعایت بهداشت دایر است

مدیران شرکت واحد اتوبوسرانی و مترو با اعلام اینکه به منظور افزایش سطح بهداشتی ناوگان حمل و نقل عمومی و حفظ سلامت مسافران و براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، تدابیر ویژه و شبانه‎روزی برای مقابله با ویروس کرونا در حال انجام است، اقدامات انجام شده در این حوزه را تشریح کردند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم بازدید اصحاب رسانه از عملیات ضدعفونی و گندزدایی اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی و واگن‌های مترو تهران با حضور محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی و فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو، شب گذشته، ششم دی‌ماه، برگزار شد.

خبرنگاران در مرحله اول بازدیدی از پارکینگ و سامانه سه اتوبوسرانی تهران داشتند که محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، در این مکان با تشریح تدابیر و تمهیدات این شرکت برای ارتقای ایمنی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت در حوزه بهداشت عمومی، گفت: عملیات ضد عفونی کردن اتوبوس‌های شرکت واحد که از پنج‌شنبه یکم اسفندماه، صرفاً در ساعات پایانی شب انجام می‌شد، در حال حاضر شبانه‌روزی انجام می‌شود.

 

شست‌وشوی شبانه‎روزی اتوبوس‌ها


وی با اعلام اینکه این اقدام به منظور افزایش سطح بهداشتی ناوگان اتوبوسرانی و حفظ سلامت مسافران و براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت صورت گرفته است، افزود: علاوه بر این، عملیات شست‌وشوی اتوبوس‌ها طی ساعات روز در ابتدا و انتهای خطوط انجام می‌شود.
 

ترفع از تهیه و نصب پوستر‌های آموزشی حاوی اطلاعات پیشگیرانه در زمینه نکات بهداشتی برای مسافران و رانندگان خبر داد و تأکید کرد: علاوه بر این، نمایشگر‌های ال‌ ای دی اتوبوس‌های BRT را نیز به پخش پیام‌های پیشگیرانه در حوزه سلامت عمومی، که از سوی وزارت بهداشت توصیه شده است، اختصاص داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر اینکه مسافران ناوگان اتوبوسرانی تهران در روز‌های اخیر نسبت به قبل کاهش نداشته است، بیان کرد: از شهروندان عزیز درخواست می‌کنیم اگر علائم سرماخوردگی دارند از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده نکنند و در صورت ضرورت استفاده، از ماسک و دستکش استفاده کنند.
 
https://iqna.ir/files/fa/news/1398/12/7/1640681_457.jpg
وی درباره اقداماتی که برای کارمندان شرکت واحد اتوبوسرانی در نظر گرفته شده، گفت: برای کارمندان شاغل در مجموعه شرکت واحد اتوبوسرانی نیز آموزش‌هایی در نظر گرفته شده و از فردا اطلاع‌رسانی و آموزش آغاز خواهد شد.

مقصد بعدی خبرنگاران پایانه متروی صادقیه و محل پارک قطار‌ها بود که در این محل فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو، با اشاره به اینکه تمامی قطار‌های شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه روزانه  و به دو روش خشک و‌ تر در سیستم‌های مکانیزه مترو واش شست‌وشو و ضد عفونی می‌شوند، افزود: نظافت و ضد عفونی تمامی قطار‌ها در ایستگاه‌های ابتدایی و انتهایی هر خط نیز به صورت خشک انجام می‌شود.
 

ضدعفونی تمامی ایستگا‌های مترو


وی با بیان اینکه برای ضدعفونی کردن قطار‌ها و ایستگاه‌های مترو هماهنگی لازم با شهرداری تهران انجام شده است، گفت: این کار با هوشیاری بیشتری انجام می‌شود و تمام تلاش خود را برای مقابله با این ویروس انجام خواهیم داد. همچنین در تمامی ایستگا‌ه‌ها نیز عملیات ضدعفونی و نظافت مطابق دستورالعمل وزارت بهداشت به صورت روزانه و در چند نوبت انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو افزود: برای مقابله با این ویروس و جلوگیری از انتشار این بیماری، هماهنگی و همکاری لازم نیز با بازرسان وزارت بهداشت صورت گرفته و جای هیچ نگرانی برای شهروندان و مسافران نیست. شرکت بهره‌برداری متروی تهران ضدعفونی تمامی اماکن و قطار‌های مسافری را در رأس برنامه‌های اصلی خود قرار داده است. نمازخانه‌های مترو نیز به قوت خود و با رعایت اصول بهداشتی دایرند و مهر‌ها و سجاده‌ها جمع‌آوری شده است.

نوبخت تصریح کرد: ضدعفونی واگن‌ها، اماکن و ایستگاه‌های مترو از بهمن‌ سال جاری با توجه به شیوع بیماری کرونا با حساسیت و دقت بیشتری روزانه انجام شده است و براساس برنامه‌ریزی، مواد ضدعفونی‌کننده برای راهبران و مرکز فرمان و پنج هزار پرسنل امور ایستگاه‌ها، مطابق پروتکل ملی برای صیانت از پرسنل، تهیه شده است.
 
https://iqna.ir/files/fa/news/1398/12/7/1640805_153.jpg

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو با بیان اینکه تمامی آب‌خوری‌ها تا اطلاع ثانوی جمع‌آوری شده‌اند، گفت: دستگاه‌های تهویه قطار‌ها و هندریل پله‌برقی نیز مرتب ضدعفونی می‌شوند. موضوع سلامت شهروندان و مسافران از اولویت‌های مدیریت شهری است و امیدواریم با اقدامات پیشگیرانه بتوانیم آسودگی خاطر آنان را فراهم کنیم.
انتهای پیام
captcha