برگزاری چهاردهمین مسابقات قرآنی «زیباترین ترتیل» در امارات
کد خبر: 3883716
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶

برگزاری چهاردهمین مسابقات قرآنی «زیباترین ترتیل» در امارات

چهاردهمین مسابقات بین‎المللی زیباترین ترتیل قرآن در دبی، پایتخت امارات، در حالی برگزار می‌شود که مقامات این کشور تمام مدارس و مؤسسات آموزشی را از فردا، 18 اسفند(هشتم مارس)، به‌منظور پیشگیری از شیوع کرونا به مدت یک ماه تعطیل اعلام کرده‌اند.

برگزاری چهاردهمین مسابقات قرآنی «زیباترین ترتیل» در اماراتبه گزارش ایکنا به نقل از روزنامه البيان، در حالی که امارات متحده عربی تاکنون از شناسایی دست‌کم ۲۷ مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ یا ویروس کرونای جدید خبر داده، علاقه‌مندان به مشارکت در چهاردهمین مسابقات قرآنی «زیباترین ترتیل» امارات را تا روز پنج‌شنبه، 22 اسفندماه، برای ثبت‌نام فراخوانده است.

«ابراهیم محمد بوملحه»، رئیس کمیته برگزاری مسابقات ترتیل قرآن، در مرکز جایزه دبی در این باره تصریح کرد: مسابقه زیباترین ترتیل قرآن موسوم به مسابقات «شیخ راشد بن محمد» یکی از رشته‌های اصلی مسابقات جایزه دبی به‌‌‌‌شمار می‌رود که هر ساله با مشارکت تعداد زیادی از حافظان مقیم و شهروند امارات برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را کشف صوت‌های زیبا در ترتیل قرآن و اذان و اقامه بیان کرد و افزود: مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات از شنبه، دوم فروردین‌ماه آغاز می‌شود و تا پنج‌شنبه 21 فروردین، ادامه دارد.
 
بوملحه ابراز کرد: این دوره از مسابقات با مشارکت پنج گروه «نونهالان قرآنی» با حضور کودکان زیر 15 سال، «پسران قرآنی» مربوط به گروه سنی 13 تا 25 سال، «جوانان قرآنی» با حضور جوانان گروه سنی بالای 25 سال، «ائمه مساجد» مربوط به ائمه مساجد و وعاظ و سخنرانان در امارت و «اذان و اقامه» مربوط به شهروندان و افراد مقیم در امارات برگزار می‌شود.
 

شروط شرکت در مسابقه

 
وی در ادامه توضیح داد: شرکت‌کنندگان باید از شهروندان اماراتی یا شهروند یکی از کشورهای شورای همکاری‌های خلیج فارس و یا دیگر ملیت‌های خارجی مقیم در امارات بوده و اقامت فعال و جاری در این کشور داشته باشند.
 
رئیس کمیته برگزاری مسابقات ترتیل قرآن در مرکز جایزه دبی تسلط بر احکام تجوید و مخارج حروف، نداشتن آثار تلاوت قرآن در بازار و یا شبکه‌های تلویزیونی و نیز رادیو را از جمله شروط مشارکت در این مسابقه دانست.
 

جوایز

 
محمد الحمادی، مدیر بخش فن‌آوری اطلاعات و منابع انسانی مؤسسه قرآن جایزه دبی در ارتباط با جوایز این دوره از مسابقات گفت: برای نفر اول از گروه نونهالان 7000 درهم، نفر دوم 5000 و نفر سوم 4000 درهم در نظر گرفته شده است.
 
وی افزود: به نفر اول از گروه سنی 12 تا 25 سال 10000 درهم، نفر دوم 8000 و نفر سوم 6000 درهم و به نفر اول گروه جوانان 14000 درهم، نفر دوم 12000 درهم و نفر سوم 10000 درهم اهدا می‌شود.
 
الحمادی همچنین از اختصاص 16000 درهم برای نفر اول، 14000 درهم برای نفر دوم و 12000 درهم برای نفر سوم گروه ائمه مساجد و اختصاص 8000 درهم برای نفر اول، 6000 درهم برای نفر دوم و 4000 درهم برای نفر سوم مسابقات اذان و اقامه خبر داد.
 
امارات متحده عربی چهارشنبه، 14 اسفند درباره تازه ‌ترین مورد ابتلا در این کشور اعلام کرد که مربوط به دانشجویی بوده است که این بیماری را از پدر و مادرش که سفر خارجی داشتند،‌ گرفته است.
 
دعوت برای مشارکت در این مسابقات بین‌المللی قرآنی از سوی کمیته برگزاری مسابقات ترتیل قرآن در مرکز جایزه دبی در حالی صورت می‌گیرد که مقامات دبی خواهان به تعویق افتادن تمام مسابقات ورزشی شده و فدراسیون فوتبال امارات اعلام کرده که تا اطلاع ثانوی تمام بازی‌های فوتبال باید بدون تماشاچی برگزار شود.
انتهای پیام
captcha