کتاب «سیره امیرالمؤمنین علی(ع)» منتشر شد
کد خبر: 3884121
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷

کتاب «سیره امیرالمؤمنین علی(ع)» منتشر شد

 کتاب «سیره امیرالمؤمنین علی(ع)» با ترجمه، گردآوری و تنظیم محمود لطیفی از سوی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) منتشر شده است.

کتاب «سیره امیرالمومنین علی علیه السلام» منتشر شدبه گزارش ایکنا، یکی از ابعاد پیشرفت با مفهوم اسلامی عبارت است از سبک زندگی، رفتار اجتماعی، شیوه زیستن ... ، ما اگر پیشرفت همه جانبه را به معنای تمدن‌سازی نوین اسلامی بگیریم: بخش حقیقی و اصلی تمدن آن چیزهایی است که متن زندگی ما را تشکیل می‌دهد که همان سبک زندگی است... مثل مسأله خانواده، سبک ازدواج، نوع مسکن و... اینها آن بخش های اصلی تمدن است که متن زندگی انسان است. 
کتاب سیره امیرالمومنین علی(ع)، توسط استاد محمود لطیفی ترجمه، گردآوری و تنظیم و به قصد ارائه سیره‌های دائمی و مستمر حضرت امیرالمومنین(ع)مجموعه ای از احادیث ناظر به ویژگی‌ها، صفات و منش‌ها و رفتار و آداب معاشرت و تعامل با خدا، خود و خلق آن امام به حق را گردآوری کرده است. 
پژوهشکده باقرالعلوم با انتشار این کتاب تصمیم گرفت تا گامی در معرفی سیره پرچمدار ولایت الهی برداشته و به عنوان پژواکی بر فراخوان دلسوزانه مقام معظم رهبری انجام وظیفه کند. 
مشخصات این مجموعه
 ۱- احادیث موجود در این کتاب حکایتگر استمرار و تکرار عمل است.
۲- اصرار بر این بوده است که احادیث، در حد امکان به منابع اصلی و یا مشهور و مورد اعتماد ارجاع داده شود.
۳- به دلیل پرهیز از مفصل نویسی، بعضی از احادیث مفصل نیز تلخیص و یا تقطیع شده و تنها به سیره مورد نظر اکتفا و به ویژه در نقل احادیث ادعیه مفصل از ائمه(ع) فقط به نقل مقدمه و بخش کوتاهی از دعا بسنده شده است.
۴- تلاش شده است تا حد امکان برای هر یک از احادیث، بیشتر از یک منبع، شناسائی شود.
انتهای پیام
captcha