اهل سنت عراق حمله آمریکا به حشد الشعبی را محکوم کرد
کد خبر: 3885114
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶

اهل سنت عراق حمله آمریکا به حشد الشعبی را محکوم کرد

جماعت علمای اهل سنت عراق به ریاست «خالد الملا» تجاوز اخیر نیروهای اشغالگر آمریکایی را به مواضع ارتش و پلیس عراق، حشد الشعبی و تأسیسات غیرنظامی این کشور محکوم کرد.

به گزارش ایکنا، در بیانیه جماعت علمای اهل سنت عراق که نسخه‌ای از آن در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته، آمده است: دولت آمریکا باید بداند که راهی برای اشغال ملت غیوری مانند عراق و تحمیل اراده خود ندارد؛ هر چند نیروی نظامی در اختیار دارد و به تجاوز و اقدامات مستکبرانه دست می‌زند.

بهترین راه برای آمریکا تفاهم با دولت عراق درباره نحوه عقب‌نشینی نیروهایش از عراق و بازگرداندن نظامیان آمریکایی به وطنشان است؛ همان کاری که در افغانستان انجام داد، هر چند عراق در این مسئله بر افغانستان ارجحیت دارد؛ زیرا تشکیلات تروریستی در این کشور وجود ندارد و وضعیت سیاسی و آمادگی نیروهای نظامی و امنیتی عراق بهتر از افغانستان است.

آمریکا باید بداند که عراقی‌ها قادر به اجبار نیروهای نظامی آمریکا به خروج هستند؛ همان طور که قبلاً این کار را انجام دادند.

بنا به اعلام فرماندهی عملیات مشترک عراق جمعه، 22 اسفندماه، ساعت یک بامداد به وقت محلی مناطق مختلف عراق در معرض حمله جنگنده‌های آمریکایی قرار گرفت که در جریان این حملات مقر ۴۶ حشدالشعبی، کماندوهای لشگر ۱۹ و پلیس بابل هدف قرار گرفت.

همچنین، مواضعی در مناطق «جرف النصر»، «السعیدات»، «البهبانی» و تأسیسات نظامی «الاشتر» در استان بابل و فرودگاه بین‌المللی در حال ساخت کربلا هدف قرار گرفت و به شهید و زخمی‌ شدن نیروهای کماندویی لشگر ۱۹ ارتش عراق و حشد الشعبی و کارکنان فرودگاه در حال ساخت کربلا منجر شد.

انتهای پیام
captcha