فرصت حفظ قرآن برای بانوی روشندل مصری در خطوط مترو
کد خبر: 3889500
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹

فرصت حفظ قرآن برای بانوی روشندل مصری در خطوط مترو

حاج صفیه، بانوی روشندل مصری 56 سال دارد. او هنگام استفاده از مترو برای رفتن به محل کار، قرآن را حفظ و آیات وحی را مرور می‌کند.

به گزارش ایکنا، پایگاه خبری الشروق مصر با توصیف این حرکت قرآنی آورده است: در یکی از سالن‌های مترو ویژه بانوان هر روز می‌نشیند و توجه مسافران را به کتابی که در دست دارد جلب می‌کند. در این کتاب آیات قرآن به خط بریل نوشته شده است. او این آیات را هر روز می‌خواند و مرور می‌کند.

در روزگاری که برخی حتی فرصت کافی برای انجام کارهای روزانه ندارند، حاج صفیه 56 ساله توانسته است 7 جزء از قرآن را حفظ کند. وی هنگام رفتن به محل کار از شهر «حلوان» مصر به دانشگاه عین شمس از وقتش در مترو برای حفظ و مرور آیات قرآن بهره می‌برد.

او با وجود کهولت سن در مراکز حفظ قرآن منطقه عین حلوان، حفظ قرآن را دنبال می‌کند و پس از پایان کار به این مراکز می‌رود و از این کار خسته نمی‌شود.

حاج صفیه پیش از رسیدن به ایستگاه مقصد قرآن بریل را می‌بندد و قرآنی معمولی را درمی‌آورد و از یکی از بانوان می‌خواهد که برای مرور آیات حفظ شده به او کمک کند و دیگر بانوان حاضر با تعجب و تحسین به او نگاه می‌کنند.

این بانوی مصری در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری الشروق می‌گوید: حفظ قرآن را از سال 2009 آغاز کردم و پدرم در این راه مشوق و همراهم بود. تحصیلاتم را با خط بریل به پایان رسانده‌ام و در دانشگاه جامعه‌شناسی خوانده‌ام.

این بانوی مصری در پایان تأکید می‌کند: آرزو دارم مردم یکدیگر را به قرائت و حفظ قرآن تشویق کنند، زیرا دنیا برای تقرب به پیشگاه الهی ارزش هیچ چیز را ندارد.

انتهای پیام
captcha