برخورد قاطع پليس با عاملان انتشار تصاویر خصوصی ديگران در فضای مجازی
کد خبر: 3892723
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷

برخورد قاطع پليس با عاملان انتشار تصاویر خصوصی ديگران در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری مزاحم اینترنتی با هدف اخاذی از طریق شبکه اجتماعی واتساپ در شیراز خبر داد و گفت: برخورد با عاملان این جرائم با جدیت و بر اساس قانون انجام می‌گیرد.

به گزارش ایكنا از فارس، حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس امروز، 31 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران با تأكید بر اینكه پلیس برخورد قاطع و قانونی با عاملان انتشار تصاویر خصوصی دیگران در فضای مجازی می‌كند، گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس و طرح شکایت مبنی بر تهدید و اخاذی اینترنتی، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکیه در اظهارات خود بیان كرد، مدتی است فردی ناشناس در شبکه‌های اجتماعی به خصوص واتساپ اقدام به انتشار تصاویر وی کرده و قصد اخاذی دارد.

رئیس پلیس فتا استان فارس ادامه داد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و با استفاده از شیوه‌های علمی و تخصصی، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه خود دستگیر شد.

سلیمانی با بیان اینکه متهم پس از دستگیری به جرم ارتکابی اقرار کرد، گفت: متهم که یکی از آشنایان شاکیه بود، در اعترافات خود هدف از این کار را انتقام‌جویی عنوان و بیان کرد به دلیل اینکه صفحه اینستاگرام شاکیه به‌صورت عمومی و بدون محدویت بوده است، توانسته به تصاویر وی دسترسی پیدا کند.

وی با تصریح اینکه دفاع از حقوق معنوی و اجتماعی شهروندان در فضای مجازی بر عهده پلیس فتا است، ادامه داد: رسیدگی به شکایت‌های مردمی پیرامون جرائم سایبری هدف اصلی پلیس فتا است و کارشناسان متخصص و متعهد این پلیس با اقتدار و جدیت اقدام به تعقیب قضایی و دستگیری مجرمان سایبری خواهند کرد.

رئیس پلیس فتا استان فارس هشدار داد: شهروندان به‌هیچ عنوان از تصاویر خود، همسر و فرزندان در پروفایل و صفحات شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنند، زیرا کلاهبرداران به‌راحتی می‌توانند تصاویر را ذخیره و اقدام به عمل مجرمانه مانند کلاهبرداری و اخاذی كنند.

انتهای پیام
captcha