شورای امنیت قطعنامه کرونا صادر می‌کند
کد خبر: 3894323
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸

شورای امنیت قطعنامه کرونا صادر می‌کند

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای صدور نخستین قطعنامه درباره ویروس کووید 19 هفته آینده برگزار می‌شود.

بررسی صدور نخستین قطعنامه شورای امنیتی در رابطه با کرونابه گزارش ایکنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، به دنبال فراخوان برای شدت گرفتن همکاری‌های بین‌المللی، شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از بیشتر از یک ماه اختلاف نظر میان آمریکا، چین و روسیه، هفته آینده اولین پیش‌نویس قطعنامه خود را درباره بحران کووید- ۱۹ صادر می‌کند.

یکی از نمایندگان شورای امنیت، که خواست نامش فاش نشود، درباره سکوت بالاترین نهاد سازمان ملل در قبال بدترین بحران جهانی از زمان جنگ جهانی دوم گفت: تأخیر به خودی خود می‌تواند عملی خشونت‌آمیز باشد.

شورای امنیت بین‌المللی پنجشنبه، 21 فروردین ماه، به درخواست آلمان و استونی جلسه ویدئوکنفرانسی را درباره بحران کرونا برگزار کرد.

پیش‌نویس قطعنامه کنونی که از سوی تونس و فرانسه به صورت مشترک پیشنهاد شده است، به تقویت هماهنگی‌ها میان همه کشورها، توقف اقدامات خصمانه و آتش‌بس انسانی در کشورهای صحنه درگیری دعوت می‌کند.

هدف از این قطعنامه حمایت از تلاش‌های آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و تعداد زیادی از آژانس‌های این سازمان است که برای مهار پیامدهای ویرانگر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ویروس کرونا در حال مبارزه هستند. همچنین، قرار است این متن مشترک پیش از رأی گیری، در زمانی که هنوز نهایی نشده، اصلاح شود.

انتهای پیام
captcha