جهش بی‌سابقه آمار کرونا در فارس / مردم غفلت نورزند
کد خبر: 3902988
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵

جهش بی‌سابقه آمار کرونا در فارس / مردم غفلت نورزند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۱۵۲ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استان فارس خبر داد و گفت: افزایش ناگهانی موارد ابتلا به کروناویروس در استان، نشانگر بی‌توجهی برخی از مردم نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی است.

به گزارش ایکنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 15 خردادماه در استودیو سلامت دانشگاه از شناسایی ۱۵۲ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استان فارس و افزایش مبتلایان به ۶۳۹۷ نفر و گفت: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۹۶ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت‌دار تهیه شده است.

وی افزود: از یک هزار و ۶۷۹ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص کووید۱۹ استان، ۱۵۲ نمونه مثبت اعلام شد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۶ هزار و ۳۹۷ نفر رسیده است.

همتی بیان کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی در استان بر اثر ابتلا به کروناویروس گزارش نشده است و مجموع جان‌باختگان بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ در استان ۱۱۳ نفر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: تاکنون پنج هزار و ۵۷۷ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، سلامتی خود را به دست آورده و بهبود یافته‌اند.

وی با بیان اینکه افزایش ناگهانی موارد ابتلا به کروناویروس در استان، نشانگر بی‌توجهی برخی از مردم نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی است، تاکید کرد: برای غلبه بر بیماری کووید۱۹، رعایت فاصله در روابط اجتماعی، شست‌وشوی مرتب و منظم دست، استفاده از ماسک و پرهیز از ترددهای غیرضرور الزامی است.

انتهای پیام
captcha