نمایندگان مجلس به وعده‌های خود عمل کنند / لزوم رفع مشکل توزیع بودجه‌های قرآنی
کد خبر: 3907481
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۲
مجلس یازدهم و جامعه قرآنی؛ انتظارات و نیازها /13

نمایندگان مجلس به وعده‌های خود عمل کنند / لزوم رفع مشکل توزیع بودجه‌های قرآنی

قاری بین‌المللی کشورمان با بیان اینکه انتظاراتی که جامعه قرآنی از نمایندگان مجلس دارند همان انتظاراتی است که ملت از آنان دارند، گفت: نمایندگان مجلس به وعده‌های خود عمل کنند.

محمدرضا پورزرگری، قاری بین‌المللی کشورمان در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در تبیین انتظارات جامعه قرآنی از نمایندگان مجلس گفت: انتظاری که قرآنیان از نمایندگان مجلس دارند، همان انتظاراتی است که ملت ایران از آنان دارند و آن این است که به وظیفه و تعهداتشان عمل کنند.

وی تأکید کرد: نمایندگان مجلس از یک سو باید به اجرای قانون و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و گرانی و تورم بپردازند و از سوی دیگر به مباحث فرهنگی و قرآنی هم توجه ویژه‌ای کنند.

پورزرگری با یادآوری اهمیت و جایگاه فرهنگ به عنوان مباحث زیرساختی یک جامعه و نقش آموزه‌های قرآن گفت: یکی از درخواست‌هایی که از نمایندگان مجلس داریم این است که نظارت درست و دقیقی بر بودجه‌های قرآنی کنند. هر سال مبلغی به ‌عنوان بودجه قرآنی در مجلس شورای اسلامی مصوب می‌شود، ولی این بودجه تمام و کمال تخصیص نمی‌یابد یا با انتقال این بودجه به مراکز قرآنی اهمال یا خساستی در توزیع آن صورت می‌گیرد. شایسته است رئیس کمیسیون فرهنگی و فراکسیون قرآن و عترت مجلس و سایر نمایندگانی که در این حیطه مسئول‌اند، به این موضوع بپردازند و مشکلات مراکز قرآنی به خصوص مؤسسات مردم‌نهاد قرآنی را از لحاظ بودجه برطرف کنند.

قاری بین‌المللی کشور اهمیت توجه به نخبگان و پیشکسوتان و افراد شاخص قرآنی را یادآور شد و از نمایندگان مجلس خواست که آبرومندانه به مسائل این افراد رسیدگی و به آنان کمک کنند. نمایندگان مجلس به ویژه کمیسیون فرهنگی و فراکسیون قرآن و عترت باید با مسئولان قرآنی سازمان‌ها نظیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف، شورای عالی قرآن و سایر نهادهای مؤثر قرآنی همکاری کنند.

وی گفت: از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود که بار مسئولیتشان را به دوش بکشند و در این 4 سال فقط به پشت میز نشستن اکتفا نکنند و در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند و اگر می‌خواهند دعای خیر مردم و خانواده‌های شهدا پشت سرشان باشد، باید در برابر معضلات کشور و مشکلات مردم دغدغه‌مند باشند و برای رفع آنها بکوشند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha