آزادی ۱۲ زندانی جرایم غیرعمد در فارس همراه با عطر رضوی
کد خبر: 3907602
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
به‌مناسبت دهه کرامت صورت گرفت؛

آزادی ۱۲ زندانی جرایم غیرعمد در فارس همراه با عطر رضوی

در ایام دهه كرامت و همزمان با پرچم‌گردانی خادمان حرم مطهر رضوی در زندان مرکزی شیراز، ۱۲ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های فارس آزاد شدند.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با ایام دهه کرامت و رسمی دیرینه پرچم بارگاه امام هشتم از سوی خدام آن امام رئوف در زندان مرکزی شیراز عطری از معنویت و فضایی عرفانی را تجلی کرد و زمینه آزادی ۱۲ زندانی از زندان‌های فارس فراهم شد.

این مراسم معنوی امروز، 9 تیرماه با حضور معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های فارس، مدیرنمایندگی ستاد دیه فارس، مدیر زندان مرکزی شیراز و جمعی از خدام حرم رضوی در زندان مرکزی شیراز برگزار شد.

سیدرضا اسکندری، مدیرنمایندگی ستاد دیه فارس در حاشیه این مراسم گفت: همزمان با دهه کرامت و بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع) شاهچراغ و حضور خادمین حرم امام رضا(ع) در زندان مرکزی شیراز، زمینه آزادی ۱۲ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان فراهم و از زندان آزاد شدند.

وی افزود: بدهی این افراد مبلغ ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده که با تلاش‌های صورت گرفته توسط شوراهای صلح و سازش مبلغ ۳ میلیارد و ۵۵۰میلیون ریال گذشت رضایت‌مندانه از شکات حاصل شده است و با پرداخت ۳ میلیارد و  ۹۵۰میلیون ریال بدهی، زمینه آزادی آنان فراهم شده است.

مدیرنمایندگی ستاد دیه فارس اظهار كرد: با توجه به ساختار مردمی بودن ستاد دیه و لزوم تأمین منابع مالی برای فراهم کردن زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، جشن گلریزان با حضور خیرین مصادف با میلاد امام رضا(ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

اسكندری اضافه کرد: ستاد دیه فارس با شماره حساب ۱۱۹۹۱۱۹۹/۱۰ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ نزد بانک ملت آماده دریافت مساعدت خیرین نیک‌اندیش است.

روح‌الله رضایی دانا، مدیر زندان مرکزی شیراز نیز ضمن تبریک دهه کرامت گفت: دغه دغه اصلی ما در زندان‌ها توجه به مسائل فرهنگی و هنری زندانیان است و تلاش کردیم که امسال نیز همچون سال‌های گذشته مراسم پرچم حرم مطهر رضوی هرچه با شکوه‌تر برگزار شود.

وی اظهار كرد: با توجه به اینکه زندانیان در بند در شرایط خاصی قرار دارند حضور خدام و عطر پرچم رضوی برای تقویت روحیه این عزیزان بسیار اثرگذار است و خدام عزیز نایب الزیاره همه همکاران ما خواهند بود.

در ادامه حجت‌الاسلام شیرقاضی، نماینده خدام در وصف آن حضرت سخنرانی كرد و گفت: سال‌هاست زیر این پرچم زندانیان زیادی با توسل به امام رضا(ع) و توکل به خدای متعال حاجت روا شده‌اند و در این دهه مبارک و سالروز امام رضا(ع) نایب الزیاره همه خواهیم بود. این برنامه به دلیل محدودیت‌های کرونایی و رعایت پرو تکل‌های بهداشتی برای کلیه بندهای زندان عادل‌آباد از شبکه سیمای عادل آباد به‌طور کامل پخش شد.

انتهای پیام
captcha