هفتمین گزارش اپیدمیولوژی وضعیت کرونا در فارس منتشر شد
کد خبر: 3909504
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹

هفتمین گزارش اپیدمیولوژی وضعیت کرونا در فارس منتشر شد

رئیس کمیته علمی اپیدمیولوژی ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از انتشار هفتمین گزارش اپیدمیولوژی وضعیت کرونا در فارس به همت اعضای این کمیته خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، علی‌رضا میراحمدی‌زاده، رئیس کمیته علمی اپیدمیولوژی ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 18 تیرماه از انتشار هفتمین گزارش اپیدمیولوژی وضعیت کرونا در فارس به همت اعضای این کمیته خبر داد و گفت: این گزارش را حاصل تلاش اساتید، کارکنان و دانشجویان این کارگروه علمی عنوان کرد که به بررسی وضعیت همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در استان فارس، از ابتدای شیوع بیماری تا دهم تیر اختصاص دارد.

وی با اشاره به بررسی شاخص‌های مهم مرتبط با این بیماری مانند میزان بروز موارد جدید، میزان کشندگی، درصد انجام تست، موارد مثبت و متوسط رشد میزان بروز مرگ در فارس و مقایسه با آمارهای کشور در این گزارش، گفت: بررسی یکی از خوشه‌های انتقال این بیماری در استان از دیگر سرفصل‌های انتشار یافته در این گزارش است.

میراحمدی‌زاده از تهیه نقشه GIS شهرهای استان در زمینه موارد ابتلا و مرگ و میرهای ناشی از این بیماری در این گزارش خبر داد و افزود: با توجه به افزایش موارد ابتلا به این بیماری در استان، در آخرین گزارش انتشار یافته، شاهد تغییر رنگ اغلب شهرهای استان به رنگ قرمز و اعلام هشدار بوده‌ایم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شیراز اضافه کرد: همچنین اعضای کمیته علمی اپیدمیولوژی در این گزارش، پیشنهادات خود را در زمینه کاهش روند گسترش این بیماری اعلام کرده‌اند که در این زمینه می‌توان به اجباری شدن استفاده از ماسک و برخی محدودیت‌ها در جامعه اشاره کرد.

رئیس کمیته علمی اپیدمیولوژی ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشكی شیراز ابراز امیدواری کرد: دستاورد اینگونه گزارش‌های علمی، ایجاد دورنمایی بهتر برای تصمیم‌گیری مسؤلان امر بوده و مردم استان نیز با دقت نظر ویژه نسبت به سلامت خود و اطرافیان، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی با افراد، مشارکت مسؤلانه داشته باشند.

برای دریافت هفتمین گزارش اپیدمیولوژی وضعیت کرونا در فارس، اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام
captcha