پوستر چهلمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی رونمایی شد
کد خبر: 3910707
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲

پوستر چهلمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی رونمایی شد

پوستر چهلمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی با شعار «چهل سال خودباوری با جهاددانشگاهی» رونمایی شد.

چهل سالگی جهاددانشگاهی

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، با نزدیک ‌شدن به ۱۶ مرداد سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی و پایان چهل ‌سالگی این نهاد انقلابی، پوستر چهلمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی در اداره‌کل روابط عمومی این نهاد رونمایی شد.
 
سیداحسان حسینی، گرافیست و طراح این پوستر، با ارائه توضیحاتی، نماد‌ها و اجزای مورد استفاده در آن را تشریح کرد و گفت: مفاهیمی مانند تاریخ و هویت ملی ایرانی، پیشرفت، رشد و تعالی، آزاداندیشی، حرکت، تلاش و روحیه‌ جهادی و نمایش جنبه‌های هنری از مفاهیمی بود که در طراحی پوستر به آن توجه شد.

وی در خصوص ایده‌ شکل‌گیری و روند طراحی پوستر چهلمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، بیان کرد: «بال» که مهم‌ترین شاخصه این پوستر است، یک نماد تاریخی و ملی ایرانی است که نماد پیشرفت، پرواز، تعالی و میل به جاودانگی است.

وی ادامه داد: عنصر بال در بیشتر نماد‌های ایرانی همچون فروهر، سیمرغ و انسان‌های بال‌دار استفاده می‌شده که در واقع نماد پیشرفت و بالارفتن، حرکت، آزاداندیشی و تعالی است. بال به‌ کار رفته از ۴۰ قطعه تشکیل شده است که هریک به نشان سال و در مجموع به چهل سالگی جهاددانشگاهی اشاره دارد.

طراح پوستر چهلمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی درباره رنگ‌های استفاده‌شده در این پوستر بیان کرد: رنگ پس‌زمینه، آبی سرمه‌ای است که این رنگ، رنگی بااصالت است و نشان‌دهنده قدرت و ثبات در آن فضاست و اطمینان را به بیننده القا می‌کند. بهترین رنگ مکمل برای سرمه‌ای، رنگ سفید است. همچنین هرچه پوستر به مرکز میل می‌کند، سرمه‌ای کمتر شده و به‌صورت دوار، نور دایره‌ای در مرکز و زیر بال‌ها طراحی شده است.

وی اضافه کرد: استفاده از طرح اسلیمی در پس‌زمینه، علاوه بر اینکه پس‌زمینه را از یک‌دستی خارج می‌کند، نشانه معنویت است.

حسینی در پایان با تأکید بر اینکه تمام پوستر بر مبنای مرکز دایره شکل گرفته است، گفت: دایره نماد نرمی، لطافت، سیال ‌بودن، آرامش و معنویت است. در هنر ایرانی به نمونه‌های زیادی برخورد می‌کنیم که هنرمند از کادر یا ترکیب‌بندی‌های دایره استفاده کرده است. همچنین دایره در تمام حالات دارای تعادل است.

همچنین، در پی فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (قدس سره) مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی، جهاددانشگاهی در جلسه‌ای مورخ ۱۶ مردادماه ۱۳۵۹ به‌منظور تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی به‌عنوان یک نهاد انقلابی و برخاسته از انقلاب فرهنگی تشکیل شد. جهاددانشگاهی هم‌اکنون در حوزه‌های پژوهش و فناوری، فرهنگ، آموزش، کارآفرینی و اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی در حال فعالیت است.
چهلمین سالگرد جهاددانشگاهی رونمایی شد
انتهای پیام
captcha