تلاش برای حذف تعابیر اسلام‌ستیزانه از گزارش‌های پلیس بریتانیا
کد خبر: 3911475
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

تلاش برای حذف تعابیر اسلام‌ستیزانه از گزارش‌های پلیس بریتانیا

پلیس بریتانیا درصدد حذف تعابیر اسلام‌ستیزانه از گزارش‌های مربوط به گروه‌های تندرویی است که با نام اسلام‌گرایی و جهاد دست به اقدامات تروریستی می‌زنند.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه تایمز، گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد،  پلیس بریتانیا در حال حذف اصطلاحات اسلام‌ستیزانه مانند تروریسم اسلامی و جهادی از گزارش‌های خود است.

براساس این گزارش، در این اصلاحات برای مثال تروریست‌های عامل بمب‌گذاری مترو لندن در سال 2005 می‌توانند «پیروان ایدئولوژی اسامه بن‌لادن» نامیده شوند و در توصیف عوامل حمله لندن در سال 2017 از اصطلاح «تروریست‌های سو‌ءاستفاده‌‌گر از مبانی اسلامی» استفاده می‌شود.  

این موضوع طی نشستی آنلاین با حضور رئیس ملی پلیس مبارزه با تروریسم و با حضور بیش از 70 نفر از بازماندگان حمله‌های تروریستی، بستگان قربانیان، دانشگاهیان، کارشناسان و گروه‌های مدافع حقوق بشر مطرح شده بود.

انجمن ملی مسلمانان پلیس بریتانیا(National Association of Muslim Police) خواستار این تغییرات شده است. این انجمن استفاده رسمی از کلمات اسلامگرا و جهادی را برای تروریست‌ها، عامل تبعیض و اسلام‌هراسی توصیف می‌کند.

با این همه پلیس به روزنامه تایمز گفت که این اصلاحات هنوز به طور قطعی انجام نشده است.

در عین حال، نیک آدامز (Nik Adams)، از مقامات پلیس بریتانیا و از اعضای برنامه جلوگیری از افراط‌گرایی بریتانیا(British deradicalisation program Prevent) گفت: در حال حاضر ما هیچ برنامه‌ای برای تغییر اصطلاحات موجود نداریم اما از بحث و مشارکت در این زمینه استقبال کرده‌ایم.

انتهای پیام
captcha