کتابداران در معرفی کتب دینی و دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
کد خبر: 3912808
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲

کتابداران در معرفی کتب دینی و دفاع مقدس اهتمام داشته باشند

نماینده مردم خرم‎آباد در مجلس، با اشاره به نقش کتابداران در سوق دادن مردم جهت حضور در کتابخانه‌های عمومی، گفت: کتابداران در راستای معرفی کتب ارزشمند به‌ویژه کتب حوزه‌های دین و دفاع مقدس اهتمام بیشتری داشته باشند.

کتابداران در معرفی کتب دینی و دفاع مقدس اهتمام داشته باشندبه گزارش ایکنا از لرستان، مرتضی محمودوند، نماینده مردم شهرستان‌های خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی یک‎شنبه، پنجم مرداد در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان توسعه کتابخانه‌های عمومی را از ارکان اصلی توسعه فرهنگی در سطح کشور دانست و افزود: کتابداران به‌عنوان مشاوری امین در سوق دادن افراد جامعه جهت حضور در کتابخانه‌های عمومی نقش بسزای دارند و به همین علت انتظار می‌رود این قشر خدوم فرهنگی در راستای معرفی کتب ارزشمند به‌ویژه کتب حوزه‌های دین و دفاع مقدس اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با بیان این‌که مطالعه مفید در هدایت جامعه به‌سوی رشد و تعالی نقشی سازنده دارد، اظهارکرد: کتاب و  کتابخوانی به‌عنوان یکی‌از دغدغه‌های فرهنگی کشور، همیشه مورد نظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بوده که باید به‌صورت ویژه مورد توجه  مسئولان قرار گیرد.

محمودوند گفت: به‌زودی رفع موانع و مشکلات کتابخانه‌های عمومی در  مجمع نمایندگان استان لرستان و همچنین در مجلس شورای اسلامی به‌صورت ویژه پیگری خواهد شد.

کتابخانه‌های عمومی پاتوق فرهنگی مناطق و شهرها هستند

فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان نیز در این دیدار، گفت: در چند سال اخیر کتابخانه‌های عمومی علاوه‌بر انجام رسالت اصلی خود، میزبان برنامه‌های فرهنگی متنوع برای اقشار مختلف جامعه به‌ویژه برای قشر کودک و نوجوان بوده‌اند و امروزه کتابخانه‌های عمومی پاتوق فرهنگی مناطق و شهرها هستند.

وی ادامه داد: وجود برخی نواقص در قانون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، متاسفانه در پاره‌ای از موارد توسعه کتابخانه‌های عمومی و برگزاری فعالیت‌های فرهنگی را با مشکلات جدی روبرو نموده است. به همین منظور امید است با مساعدت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک شاهد اصلاح و رفع موانع قانونی در مسیر توسعه کتابخانه‌های عمومی باشیم.

طهماسبی در بخش دیگری از سخنانش به روند ساخت کتابخانه مرکزی خرم‌آباد اشاره کرد و ادامه داد: پیگیری‌های ویژه‌ای در این زمینه صورت پذیرفته است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با مساعدت مسئولین استان با تصویب اعتبار یکصد میلیارد ریالی در سال‌جاری، حداقل یک فاز از این کتابخانه در آینده نزدیک  به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha