نیاز تشکل‌های دینی به ایده پردازی‌های نوین جهاد دانشگاهی
کد خبر: 3914810
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴

نیاز تشکل‌های دینی به ایده پردازی‌های نوین جهاد دانشگاهی

نایب‌رئیس شورای هیئات مذهبی کشور با تاکید بر ورود جهاد دانشگاهی برای افزایش بهبود فرایند تبلیغ در شرایط کنونی کشور و شیوع کرونا، گفت: نیاز جامعه فرهنگی ما پردازش ایده‌های فرهنگی برای تشکل‌های دینی در شرایط فعلی است.

نیاز تشکل‌های دینی به ایده پردازی‌های نوین جهاد دانشگاهیحجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند، نائب رئیس شورای هیئات مذهبی کشور در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به جایگاه انقلابی جهاد دانشگاهی در سطح کشور اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان درختی که در انقلاب کاشته و رشد پیدا کرده است امروز به باروری و افتخار رسیده است.

کمک رسانه‌های جهاد دانشگاهی به کیفی‌سازی خبرنگاری

وی به ورود جهاد دانشگاهی در عرصه‌های آموزش، پژوهش و فرهنگ اشاره کرد و با یادآوری این مطلب که جهاد دانشگاهی در عرصه رسانه و رساندن پیام انقلاب و کتاب خدا، به جهانیان خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا را راه‌اندازی کرده است، تصریح کرد: امروز رسانه‌های جهاد دانشگاهی معتبرترین رسانه های کشور بوده و خبرنگاران آن می‌توانند به کیفی سازی خبرنگاری با برپایی دوره‌های آموزش خبر و خبر نویسی کمک کنند.

دریکوند از دیگر فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی را برگزاری همایش‌های متناوب با توجه به مقتضیات روز در سطح کشور اشاره کرد و افزود: جهاددانشگاهی استان لرستان همواره با برپایی همایش‌های ادبیاتی و آسیب شناسی آسیب‌های اجتماعی توانسته است راهکارهای مهمی در حیطه‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی ارائه دهد این در حالی است که نمونه‌های همایش‌های جهاد دانشگاهی همایش هجوم خاموش و همایش ادبی ایران زمین و فرهنگ بومی است.

نایب‌رئیس شورای هیئات مذهبی کشور به نیازمندی جامعه فرهنگی و تشکل‌های دینی به ایده‌های نو در شرایط کنونی کشور اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند با پردازش ایده‌های نوین برای تشکل‌های دینی به فرایند تبلیغی استان کمک کند چرا که جهاددانشگاهی ثابت کرده است می‌تواند همواره با ارائه محصولات و ایده‌های نو فرهنگ استان کشور را ارتقا دهد.

کیفی سازی فعالیت‌های اداری با آموزش‌های جهاد دانشگاهی

رئیس شورای هیئات مذهبی استان لرستان به برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی توسط جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی توانسته است سطح آموزش تخصصی کارمندان با توجه به شغل و جایگاه اداری آنان را بالا ببرد که این نیز علاوه بر کیفی سازی فعالیت دستگاه‌های اجرایی موجب رضایت‌مندی بیشتر مردم می‌شود.

کاهش هزینه‌ها با واسپاری همایش‌ها به جهاد دانشگاهی

وی با ذکر این مطلب که در همایش‌های مختلفی که برگزار می‌شود هزینه‌های بسیاری مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی نشان داده است که می‌تواند در ساماندهی هزینه‌های برگزاری همایش ها موفق باشد و واسپاری برنامه‌های فرهنگی و همایش‌ها به جهاد دانشگاهی می‌تواند در شرایط کنونی کشور و نبود اعتبار کافی اثرگذار باشد.

دریکوند با بیان این‌که جهاد دانشگاهی امروز توانسته است در افکار سنجی نیز موفق باشد، ادامه داد: همواره افکارسنجی های جهاددانشگاهی به عنوان منبع و رفرنس قابل اعتماد و قابل اعتنا در برای برنامه ریزی های استانی و ملی مورد استناد قرار می‌گیرد.

نایب رئیس شورای هیئات مذهبی کشور وجود جوانان پویا و پر انرژی در جهاد دانشگاهی را مزیت دیگر این نهاد انقلابی برگرفته از انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: جوانگرایی و حضور جوانان در عرصه همواره موجب خلاقیت و بروز استعدادها و ابتکارات است که جهاد دانشگاهی در این زمینه نیز عملکردی مطلوب داشته است.

انتهای پیام
captcha