اجرای مسابقات قرآن اوقاف قم رضایتبخش بود
کد خبر: 3915271
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
مختاریان:

اجرای مسابقات قرآن اوقاف قم رضایتبخش بود

شرکت‌کننده در چهل وسومین دوره مسابقات قرآنی اوقاف استان قم، گفت: با وجود کرونا نحوه اجرای اجرای مسابقات قرآن اوقاف قم رضایتبخش بود.

مختریانمحدثه مختاریان، حافظ 20 ساله قرآن کریم، شرکت‌کننده در چهل وسومین دوره مسابقات قرآنی اوقاف استان قم در گفت و گو با ایکنا از قم، گفت: من امسال در حفظ 20 جزء شرکت کرده‌ام و از سال 97 حفظ را شروع کرده و در مسابقات هم حضور داشته‌ام و تاکنون 27 جزء را حفظ کرده‌ام.

وی با بیان اینکه از روند اجرای مسابقات رضایت دارم تصریح کرد: اجرای مسابقات با توجه به ویروس کرونا به خوبی برگزار شده است و اگر ضعف‌هایی هم باشد باید در این شرایط طبیعی تلقی کنیم.

مختاریان با اشاره به کاهش فعالیت‌های قرآنی در ایام کرونا با تاکید بر یافتن راه‌هایی برای تداوم کارها بیان کرد: من خودم جلسات حضوری را بر مجازی ترجیح می‌دهم و جذابیتی که دارد قابل مقایسه نیست ولی اگر چاره‌ای جز این نباشد فضای مجازی هم باید به کار گرفته شود.

وی افزود: کرونا و مسائلی از این دست به تعبیر آیات قرآن، برای امتحان و ابتلاء و آزمایش است؛ خداوند فرموده است که ما شما را با چیزهایی مانند خوف، جوع و گرسنگی، نقص در مال و جان آزمایش می‌کنیم و به کسانی که اهل صبر هستند بشارت بدهید.

این حافظ قرآن تاکید کرد: این بیماری هم پیامدهایی مانند فقر، گرسنگی و خوف  برای برخی از اقشار جامعه داشته که توصیه قرآن برای آنان صبر است و از طرف دیگر کسانی که دستشان می رسد و قدرت مالی و ... دارند وظیفه رسیدگی، انفاق و کمک و مواسات با این اقشار را دارند.

وی افزود: حفظ قرآن در زندگی من تاثیرات معنوی و روحی زیادی داشته است و از اینکه دو سال صرف این کار شده رضایت دارم و آن را توفیق الهی می‌دانم.

یادآور می‌شود، چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه استان قم روزهای 15 تا 17 مرداد‌ماه در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و دعا در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می‌شود.  

انتهای پیام
captcha