ستاره سابق فوتبال مصر با ذکر آیه‌ای از قرآن به توافق امارات واکنش نشان داد
کد خبر: 3916752
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸

ستاره سابق فوتبال مصر با ذکر آیه‌ای از قرآن به توافق امارات واکنش نشان داد

ستاره سابق فوتبال مصر با ذکر آیه‌ای از قرآن به سازش خیانتکارانه امارات با رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و ابن اتفاق را کنار رفتن نقاب‌ها توصیف کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «عربی21» «محمد ابوتریکه»، ستاره سابق فوتبال مصر در مورد اعلام رسمی توافق عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم اشغالگر اسرائیل، اظهار نظر کرد.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: «کنار رفتن نقاب‌ها در مسیر آزادسازی فلسطین و مسجد الاقصی مهم است، مسئله فلسطین مسئله آگاهی ملت‌ها و نه توافقات حکام یا پیمان‌های کشورهاست و راست گفت خداوند بلند مرتبه و بزرگ که فرمود: «وَلَن تَرْضَىٰ عَنكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم [هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، تا به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی، و از آیین تحریف یافته آنان، پیروی کنی]»... سازش خیانت است».

ابوتریکه ستاره سابق فوتبال مصر همواره به دلیل مواضعش در حمایت از مسئله فلسطین و مخالفت با سازش کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی از محبوبیت گسترده‌ای بین فوتبالیست‌های دنیا برخوردار است.

او پیش‌تر هم گفته بود: رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم و نخواهیم شناخت. آنها قاتل و اشغالگر هستند و مسئله فلسطین مسئله نخست ملت‌های عربی و اسلامی است».

ابوتریکه پیش‌تر در مراسمی که به منظور تقدیر از وی به خاطر بازکردن دروازه تیم سودان در جام قهرمانی ملت‌های آفریقا در سال ۲۰۰۸ برگزار شده بود، پیراهن خود را که بر روی آن «همبستگی با غزه» نوشته شده بود، به نشانه حمایت از ملت فلسطین در برابر تجاوزات اسرائیل نشان داد.

«محمد ابوتریکه»، معروف به «سلطان قلب‌ها» وصیت کرده است که پیراهنش را که بر روی آن «همبستگی با غزه» نوشته شده است، پس از مرگش در کفنش قرار دهند.

انتهای پیام
captcha