توصیه‌های مسائل ایمنی برق برای مراسم‌ عزاداری محرم
کد خبر: 3916980
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸

توصیه‌های مسائل ایمنی برق برای مراسم‌ عزاداری محرم

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از شهروندان، اعضای هیئت مدیره هیئات مذهبی و برگزارکنندگان مراسم‌ مذهبی درخواست کرد که هنگام برپایی تکایا و عزاداری ایام محرم، نسبت به رعایت مسائل ایمنی دقت بیشتری داشته باشند و در این زمینه به ارائه توصیه‌هایی پرداخت.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شركت توزیع برق فارس، وحید قاضی‌پور، مدیر دفتر ایمنی و كنترل ضایعات شركت توزیع نیروی برق استان فارس امروز، 26 مردادماه با تأکید بر اینکه کارکنان شرکت توزیع نیروی برق در سراسر استان همواره آماده همکاری در تأمین برق مطمئن و پایدار هستند، گفت: استفاده از روش های غیر استاندارد و نا ایمن در تأمین برق، در ایام سوگواری و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) احتمال بروز مخاطرات جانی و مالی را ایجاد کرده و افزایش خواهد داد.

وی افزود: از آنجا که در زمان برگزاری مراسم عزاداری، هیئات و دسته‌های عزاداری از وسایلی مانند بیرق، علم، کتل و غیره استفاده می‌کنند، گاهی اوقات شاهد حوادث ناگواری نظیر برق گرفتگی، آتش سوزی و... ناشی از برخورد این وسایل با شبکه‌های توزیع برق هستیم که صدماتی را به دنبال داشته است.

قاضی‌پور بیان كرد: نصب بنر و پرچم مختص ایام سوگواری بر روی پایه‌های برق و سایر تجهیزات جانبی منجر به وقوع حوادث برق‌گرفتگی می‌شود، بنابراین هیئات مذهبی از ساخت و جوشکاری روی پایه‌ها و به دنبال آن صعود افراد غیرمجاز از تاسیسات برق‌رسانی جهت نصب هرگونه پرچم، پلاکارد و بنر خودداری کرده و همچنین از احداث و نصب داربست موقت در حریم و مسیر خطوط نیرو رسانی برق برای برپایی تکایا و همچنین ایستگاه‌های پذیرایی از عزاداران خودداری کنند.

مدیر دفتر ایمنی وکنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس همچنین به نحوه تأمین برق برای هیئت‌های مذهبی اشاره و اضافه کرد: مسؤلان هیئات می‌توانند ضمن مراجعه به مدیریت‌های برق و اداره‌های تابعه نسبت به ثبت‌نام و اخذ انشعاب موقت اقدام کنند، لذا درخواست می‌کنیم که افراد از هر گونه دخالت غیرمجاز در تأسیسات برق‌رسانی منصوبه و گرفتن انشعاب به شکل خودسرانه، غیرایمن و غیرمجاز پرهیز کنند.

وی بر ضرورت توجه و بررسی تجهیزات برقی نیز تأکید و اضافه کرد: باید تجهیزات برقی مورد استفاده هیئات مذهبی نظیر سه راهه برق، کابل، تابلوهای برقی و ... قبل از شروع مراسم عزاداری توسط مسؤلان به لحاظ سلامت و ایمنی بررسی و نواقص احتمالی برطرف شود.

قاضی‌پور همچنین گفت: در راستای حفظ سرمایه ملی و محیط زیست و ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی برق، برای تأمین روشنایی اماکن برپایی مراسم عزاداری ایام محرم، هیئات به جای لامپ‌های پرمصرف (مدادی یا رشته‌ای) از لامپ‌های کم مصرف یا ال ‌ای دی استفاده کنند.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، بر ضرورت خودداری عزاداران از دستکاری تجهیزات برق‌رسانی درصورت بروز حادثه تاکید كرد و گفت: عزاداران، در زمان وقوع هرگونه حادثه احتمالی یا بروز خاموشی، از دستکاری تجهیزات برق‌رسانی منصوبه به ویژه کنتور برق پرهیز کرده و مراتب را از طریق اداره‌های برق، پیگیری یا ضمن تماس با ۱۲۱، موضوع را اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام
captcha