افشای خطراتی که مسجدالاقصی را تهدید می‌کند
کد خبر: 3918612
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰

افشای خطراتی که مسجدالاقصی را تهدید می‌کند

یک پژوهشگر و کارشناس علوم قدس و مسجدالاقصی از خطراتی که از سوی رژیم صهیونیستی متوجه مسجدالاقصی است، پرده برداشت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین»، «عبدالله معروف» پژوهشگر فلسطینی فاش کرد که گروهی از یهودیان افراطی با عنوان «گروه‌های معبد» طی نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از وی خواسته‌اند که به شهرک‌نشینان مجوز دهد تا روز شنبه، ۱۹ سپتامبر (۲۹ شهریور) به مناسبت آغاز سال عبری، به مسجدالاقصی یورش ببرند.

معروف افزود: از سوی دیگر، عمیر اوحانا، وزیر اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به بازرس نیروهای اشغالگر، نسبت به منع شهرک‌نشینان برای ادای مراسم عبادی خود در مسجدالاقصی به صورت علنی، انتقاد کرده است.

وی افزود: هنوز هم کسانی هستند که در دنیای رؤیایی خود زندگی می‌کنند و مسجدالاقصی در مقابل چشمان ما در حال نابودی است! مسجد الاقصی را دریابید!

در ماه‌های اخیر، حمله اشغالگران صهیونیست به مسجدالاقصی به ویژه منطقه شرقی آن، افزایش چشمگیری داشته است و صهیونیست‌ها به بهانه ادای مراسم تلمودی، مسلمانان را از این مسجد بیرون کرده و در مسجد به ادای مراسم خود می‌پردازند.

پیش‌تر مراکز دینی قدس اشغالی نسبت به خطراتی که منطقه شرقی مسجدالاقصی را تهدید می‌کند، هشدار دادند.

این مراکز تأکید کردند که منطقه شرقی مسجدالاقصی در مساحتی حدود ۵۰ دونم و جزء جداناشدنی از این مسجد است و یک سوم مساحت کل مسجد را شامل می‌شود، اما نیروهای اشغالگر با حمایت از شهرک‌نشینان صهیونیست و ورود آنها به مسجدالاقصی سعی دارند این مسجد را تحت تسلط خود درآورند.

اشغالگران صهیونیست به شیوه‌های متعدد از جمله تبعید، جریمه و مالیات‌های سنگین تلاش می‌کنند که شهروندان بیت‌المقدس را مجبور به ترک خانه و کاشانه خود کنند.

انتهای پیام
captcha