محکومیت عادی‌سازی روابط با اسرائیل در بیانیه پایانی دبیران کل گروه‌های فلسطینی
کد خبر: 3920782
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲

محکومیت عادی‌سازی روابط با اسرائیل در بیانیه پایانی دبیران کل گروه‌های فلسطینی

در بیانیه پایانی نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی بر ضرورت مقابله با رژیم صهیونیستی، محکومیت عادی‌سازی روابط با اسرائیل و مخالفت با هرگونه تعرض به قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی آن تأکید شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «معا»، در بیانیه پایانی نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی که عصر دیروز، 13 شهریورماه، از طریق ویدئوکنفرانس در رام‌الله بیروت و به ریاست محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، برگزار شد بر ضرورت مقابله با گونه تعرض به قدس و مقدسات مسیحی و اسلامی تأکید شد.

در بیانیه پایانی این نشست که جبریل الرجوب، دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین، آن را قرائت کرد آمده است: «ملت و رهبران فلسطینی هرگونه عادی‌سازی با رژیم اشغالگر اسرائیل را محکوم می‌کنند و عادی‌سازی خنجری به پشت ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی است و ما از ملت‌هایمان و آزادگان جهان می‌خواهیم که با تمام قدرت با این توطئه‌ها مقابله کنند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «در این لحظات مهم از  تاریخ ملت که مسئله فلسطین در معرض خطر توطئه و انحلال قرار دارد و تلاش می‌شود آن را به مسائل معیشتی تقلیل دهند و حق تعیین سرنوشت و تأسیس کشور مستقل فلسطینی در مرزهای ۴ ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس اشغالی را از ما سلب کنند و همچنین حل مسئله آوارگان و حق آنها برای بازگشت به خانه‌های خود بر اساس قطعنامه ۱۹۴ را نادیده بگیرند، رژیم اشغالگر و آمریکا در حال اجرای توطئه‌هایی نظیر معامله قرن و طرح اشغال کرانه باختری و پیشبرد عادی‌سازی مجانی اعراب است که ملت ما با آن مخالف است».
 
در این بیانیه بر ضرورت تشکیل دولت فلسطینی در سرزمین فلسطین اشغالی به پایتختی قدس شریف تأکید شده و آمده است: نه دولتی در غزه خواهد بود و نه دولتی بدون غزه تشکیل خواهد شد.
 
همچنین، بر حق فلسطینیان در به‌کارگیری ابزارهای مشروع مبارزه با اشغالگران تأکید و گفته شد: «در این مقطع ما درباره توسعه و تقویت مقاومت مردمی به عنوان گزینه مناسب‌تر برای دفاع از حقوق مشروع خود در برابر رژیم اشغالگر توافق کردیم».

دبیران کل گروه‌های فلسطینی بر ضرورت تسریع در پایان دادن به اختلاف و تحقق آشتی و شراکت مردمی برای دستیابی به اهداف راهبردی در پایان دادن به اشغالگری و تشکیل کشور فلسطینی تأکید کردند. 

در پایان این بیانیه بر ضرورت همبستگی عمیق با ملت برادر لبنان در این رنج و بحران کنونی تأکید و از میزبانی لبنان برای این نشست تاریخی، ملی، تقریبی و مهم تقدیر شد.
 
محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، طی سخنانی در این نشست بیان کرد: ملت فلسطین قیمومیت هیچ طرفی را بر خود نمی‌پذیرد. ما طرح انضمام را متوقف کردیم و مردم فلسطین معامله قرن را متوقف کرد. «ما [در این مدت] تأکید کردیم و گفتیم چنانکه اشغالگران طرح الحاق را اجرا کنند و لو در یک وجب از خاک اراضی ما، این دولت اشغالگر است که مسئولیت همه عواقب این اقدام خود را باید برعهده بگیرد».
 
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، نیز گفت: گزینه کنونی ملت فلسطین و حامیان آن ایجاد ائتلاف منطقه‌ای مبتنی بر مقاومت و به خصوص مقاومت نظامی در برابر تهدیدهای استراتژیکی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی ایجاد کرده‌اند. ما در حال گذر از یک مرحله بی‌سابقه خطرناک هستیم که ماهیت تهدید استراتژیک برای آرمان‌های فلسطینی و منطقه دارد. هدف از معامله قرن، طرح انضمام کرانه باختری و طرح‌های عادی‌سازی حذف آرمان فلسطین است. ‌طرح‌های آمریکا از معامله قرن تا اشغال کرانه باختری و سازش با رژیم صهیونیستی همگی به فراموشی سپردن تاریخ و جغرافیاست.
 
همچنین، زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، اظهار کرد: چشم امید مردم فلسطین به ماست. پس نباید آنان را ناامید کنیم. امارات در پی توافق با دشمن صهیونیستی، گناه بزرگی را مرتکب شد. صحنه عبور هواپیمای اسرائیلی بر فراز مکه و مدینه بسیار ناراحت‌کننده و ذلت‌بار است.
انتهای پیام
captcha