دفاع مقدس نمونه اعلای تعاون و همدلی بود
کد خبر: 3924319
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

دفاع مقدس نمونه اعلای تعاون و همدلی بود

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس دهم، با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس تعاون و همدلی در جامعه ما حکمفرما بود، تأکید کرد: امروز نیز باید به همدلی‌ و نوعدوستی‌های آن دوران بازگردیم و از اشرافیت و تکبر دوری کنیم.

دفاع مقدس نمونه اعلای تعاون و همدلی بود

سیدمحمدجواد ابطحی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس دهم، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره دستاوردهای دفاع مقدس، اظهار کرد: اگر امروز در مقابل دنیای خشن و زورگوی استکبار و مشخصاً آمریکای جنایت‌کار و کشورهای اروپایی و رژیم صهیونیستی ایستاده‌ایم، به دلیل استفاده از ذخیره‌ای است که در دفاع مقدس داشتیم. در واقع اگر روی پای خود ایستاده‌ایم به دلیل رشادت‌ها، ایثارگری‌ها، همدلی‌ها و نوعدوستی‌های آن زمان است.

وی افزود: بسیاری از یاد برده‌اند که دفاع مقدس بر چه اساسی مبتنی بود و فکر می‌کنند فقط شوری وجود داشت و مردم تحت تأثیر احساسات قرار گرفته بودند، در حالی که هر چه زمان جلوتر می‌رود، مشخص می‌شود بهترین وضعیتی که از نظر آرامش، تعاون، همدلی و ارزش‌های اسلامی و انسانی داشتیم، مقطع دفاع مقدس بود.

ابطحی با بیان اینکه دفاع مقدس باعث خودباوری ما شد، اضافه کرد: در دفاع مقدس از همه دنیا بریدیم و به خدا تکیه کردیم؛ چیزی که امروز جای آن بسیار خالی است و بسیاری از مسئولان، تریبون به دست‌ها و نخبگان چشم‌شان به خارج از مرزها است، حال آنکه در دفاع مقدس دست ما به سمت خدا دراز بود و با دستی که به سوی خدا دراز کردیم، علی‌رغم اینکه دست‌مان خالی بود و حتی سیم خاردار به ما نمی‌دادند، جانانه دفاع کردیم و اجازه ندادیم مثل این دویست سال اخیر، یک وجب از خاک‌مان در اختیار دشمن قرار گیرد و سرافرازی امروزمان مرهون آن رشادت‌هاست.

وی ادامه داد: رزمنده‌ها بعضاً آبی برای خوردن و شستشو نداشتند و ظرف‌های غذای خود را با رمل‌ها و ماسه‌ها پاک می‌کردند، گاهی برای چند روز حتی غذا هم نداشتند، ولی ایستادگی کردند. به دلیل این رشادت‌ها و ایستادگی‌های جوانان و رهبری داهیانه و بی‌نظیر امام(ره) است که امروز دنیا از ما حساب می‌برد و قدرت اول منطقه هستیم. امروز حرف برای گفتن داریم و اگر دشمن جرئت نزدیک شدن ندارد، توانمندی دفاعی‌مان افزایش یافته و فرمانده سپاه با قدرتمندی دشمن را تهدید می‌کند، به دلیل این است که آن روز در دفاع مقدس فهمیدیم باید به خدا تکیه کرده و فرهنگ بسیجی را حاکم کنیم تا نتیجه بگیریم.

ابطحی تصریح کرد: هر چه درباره دفاع مقدس و ارزش‌های آن گفته شود، کم است و به قول مقام معظم رهبری، بسیاری از ابعاد آن هنوز ناشناخته مانده و به جز صدر اسلام، نمونه رشادت‌ها و ایثارگری‌های دفاع مقدس را در هیچ کجای تاریخ نمی‌توان یافت. در زمان قاجار و پهلوی، بخش زیادی از خاک ایران جدا شد، ولی مردم احساس مسئولیتی نکردند، اما به برکت انقلاب اسلامی و اسلام و قرآن، توانستیم جنگ تحمیلی را سرافرازانه طی کنیم. امام(ره) نسبت به فراموش شدن یادگارهای دفاع مقدس در پیچ‌وخم امور و از بین رفتن ارزش‌های آن هشدار دادند، ولی متأسفانه کسانی در مصدر امور قرار می‌گیرند که می‌خواهند نام شهدا را از کوچه‌ها و خیابان‌ها حذف کنند. آنها نمی‌دانند که وقتی ارزش‌هایی مثل ایثار و شهادت را نفی می‌کنند، در واقع در حال بریدن شاخه‌ای هستند که روی آن نشسته‌اند و عاقبت سقوط خواهند کرد. شهدا رفتند و جانبازان و آزادگان با خدا معامله کرده‌اند، ما مانده‌ایم با کوله‌بار سنگینی از مسئولیت که باید در مقابل آن رشادت‌ها و خون‌های مقدس جوابگو باشیم. باید به همدلی‌ها و نوعدوستی‌های دفاع مقدس برگردیم و از اشرافیت و تکبر دور شویم.

انتهای پیام
captcha