آغاز اجرای طرح تحكیم بنیان خانواده در فارس
کد خبر: 3926558
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳

آغاز اجرای طرح تحكیم بنیان خانواده در فارس

اجرای طرح تحكیم بنیان خانواده با عنوان «بیمه‌نامه حامی» به‌منظور كاهش آمار طلاق میان زوج‌های جوان، طی مراسمی در استان فارس آغاز شد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسؤل نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس امروز، 9 مهرماه در آیین رونمایی از طرح تحکیم بنیان خانواده، گفت: خانواده سالم، مهم‌ترین رکن یک جامع سالم است و با برنامه‌ریزی و همراهی زوج‌های جوان در گام‌های نخست زندگی مشترک به‌عنوان نخستین رکن جامعه به سوی داشتن یک جامع متعالی می‌رویم.

وی ادامه داد: طرح تکریم بنیان خانواده یا «بیمه‌نامه حامی»، طرحی ابتکاری است که در مواردی که هزینه مشاوره برای خانواده موجب مراجعه نکردن به مشاور می‌شود، راهگشای زوج‌های جوان باشد.

مقامی با بیان اینکه طرح تکریم بنیان خانواده سبب رفع محدودیت‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، ابراز امیدواری کرد که این طرح در کل کشور نیز اجرایی شود.

وی با اشاره به دیدار خصوصی که رهبر انقلاب اسلامی ایران با حضور فعالان حوزه خانواده داشتند، گفت: در دیدار خصوصی فعالان حوزه خانواده با مقام معظم رهبری، متوجه شدم ایشان از طرح بهارنکو کاملاً مطلع هستند و از فعالیت‌های چندین ساله‌ای که در استان انجام شده به‌عنوان یکی از اقدامات مفید در حوزه خانواده در سال‌های گذشته یاد کردند.

مسؤل نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشكی شیراز اضافه کرد: پس از مطرح شدن طرح بهار نکو در کشور و نامه وزیر بهداشت و وزیر کشور در خصوص اجرای این طرح در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، سازمان‌ها و نهادهای متعددی از اقدامات بهار نکو در حوزه خانواده به‌عنوان الگو یاد می‌کنند که این امر مایه افتخار استان فارس است.

در ادامه عباس سلطانی، سرپرست مؤسسه جامع خانواده بهارنکو نیز گفت: بیمه ازدواج زوج‌های جوان در قالب «طرح حامی»، برای ارائه خدمات مشاوره‌ای در سال نخست زندگی مشترک در استان فارس راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل مؤسسه دانش‌بنیان خانواده بهار نکو با اشاره به درصد چشم‌گیر آمار طلاق در سال نخست زندگی مشترک، افزود: در سال نخست زندگی تفاوت فرهنگی، فکری و اعتقادی بین افرادی که با هم پیوند زناشویی بسته‌اند، ممکن است سبب ایجاد اختلافاتی در زندگی مشترک شود که اگر درست و اصولی با آن برخورد نشود، منجر به جدایی یا ایجاد ریشه اختلاف در سال‌های بعدی می‌شود، به‌همین دلیل، مؤسسه دانش‌بنیان خانواده بهار نکو، با همراهی و همکاری قوه قضاییه و اداره‌کل بهزیستی استان فارس و با مشارکت بیمه کوثر، طرحی را با عنوان «بیمه‌نامه حامی» برای زوج‌های جوان پس از عقد راه‌اندازی کرد.

وی با اشاره به تحکیم بنیان خانواده به‌عنوان هدف اصلی مؤسسه بهار نکو افزود: بهار نکو در سال‌های گذشته با هدف تحکیم بنیان خانواده در قالب تداوم آموزش، خدمات بسیاری را به زوج‌های جوان ارائه کرده است و اکنون با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده و ارائه خدمات مشاوره‌ای به زوج‌های جوان این طرح ارائه شده است.

معاون اجرایی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: این مؤسسه با توجه به پیشینه مؤسسه بهار نکو در ارائه خدمات مشاوره‌ای، علاوه بر پشتیبانی کامل از طرح تحکیم بنیان خانواده، آمادگی ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه خانواده به تمامی زوج‌های جوان ثبت‌نام کننده را دارد.

در این آیین اسماعیل اكبری، مدیر پیشگیری از جرم دادگستری استان فارس گفت: طرح بیمه حامی، تبلور یک کار تیمی، گروهی و مشارکتی است و با هدف کاهش آمار طلاق در استان فارس اجرا می‌گیرد، بیمه زوج‌های جوان در سال نخست زندگی مصداق بازپیشگیری است که به جای اینکه منتظر بمانیم که مشکل پیش بیاید، پیش از آن، این فرآیند آغاز می‌شود که پیشگیری در زندگی زوج‌های جوان است.

وی با بیان اینکه عمده‌ترین پیگیری‌های مربوط به آغاز به کار این طرح بر عهده بهار نکو است و هدف نهایی ما یک اتفاق در سطح کشور است، ابراز امیدواری کرد که این حرکت از استان فارس آغاز شود و بتوانیم حمایت قانون‌گذاران را در سطح ملی به‌عنوان یک طرح دریافت کنیم.

در حاشیه این آیین محمدرضا هوشیار، معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی فارس نیز گفت: در استان فارس با توجه به بالا بودن آمار طلاق در سال‌هایی ابتدایی دهه ۹۰، تمام ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط اقدام به فعالیت‌هایی برای کاهش این آسیب اجتماعی و جلوگیری از فروپاشی بنیان‌خانواده‌ها کردند که در موارد بسیاری این اقدامات به‌صورت جزیره‌ای بودند، اما این طرح یک فعالیت جمعی است و امیدوارم در این باره بتوانیم با هم‌افزایی دبیرخانه دائمی تشکیل دهیم.

انتهای پیام
captcha