زمان پایان جنگ‎های داخلی در جهان اسلام فرارسیده است
کد خبر: 3931980
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
نخست‌وزیر سابق مالزی در کنفرانس وحدت:

زمان پایان جنگ‎های داخلی در جهان اسلام فرارسیده است

نخست‌وزیر سابق مالزی در افتتاحیه سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی اظهار کرد: زمان آن فرارسیده است که به جنگ با خود و کشتن مسلمان به دست مسلمان خاتمه دهیم و در این باره هیچ توجیه و بهانه‌ای مورد قبول نیست، چراکه خداوند از کسانی که برادران مسلمان خود را به قتل می‌رسانند بیزار است.

به گزارش ایکنا، ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر سابق مالزی و اندیشمند جهان اسلام، در افتتاحیه سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که به صورت وبینار برگزار شد، اظهار کرد: اوضاع امروز جهان اسلام نابسامان است و دشمنان از هیچ کوششی برای تخریب مسلمانان دست برنمی‌دارند. همچنین برخی از مسلمانان افراطی از غیرمسلمانان طلب یاری و اسباب نابودی را فراهم می‌کنند.

ماهاتیر محمد افزود: وظیفه ما این است که آنان را نکوهش کنیم و با شناسایی راه‌های خطا و گناه آلود به اصلاح آنان بپردازیم و این تنها راهی است که می‌توانیم بر مشکلات و ناگواری‌های جهان اسلام فائق آییم.

وی افزود: نخست باید از خود بپرسیم که آیا واقعاً از آموزه‌های دینی به درستی پیروی می‌کنیم؟ دین ما مسلمانان را به برادری و برابری سفارش کرده است و از قتل مسلمان هم کیش خود باید حذر کنیم، با این حال در گوشه‌ای از جهان اسلام شاهدیم که مسلمانان با یکدیگر به نزاع و دشمنی می‌پردازند و با این کار دشمنان را به اهداف شومشان نزدیکتر می‌کنند. 

نخست‌وزیر سابق مالزی با تأکید بر این نکته که مسلمانان نباید در کسب علم‌اندوزی خود را محدود کنند تا برای رفع نیازهای روزمره‌شان به دیگران وابسته نباشند، اظهار کرد: امت اسلامی همواره باید آگاه باشد و جلو توطئه‌ها و نفوذ دشمنان را بگیرد تا با این راهکار برای دین باشکوه خود بدنامی به بار نیاورد.

وی با اشاره به شیوع  ویروس کرونا در جهان، گفت: در رویارویی با این همه‌گیری، برخی از مشاوران پزشکی دستورالعمل‌هایی ارائه داده‌اند که از مبانی آموزه‌های اسلام تبعیت می‌کند همانند پاکیزگی و نحوه غسل کردن مسلمانان که اساس این توصیه‌ها است. در دین مبین اسلام، بهترین کار دست‌گیری از برادران مسلمان حاجتمند است. بنابراین امروز وظیفه حکم می‌کند که راهکارهایی را بیابیم تا کمک‌های خود را به دست مسلمانانی که اکنون نه تنها از همه‌گیری این ویروس منحوس، بلکه از جنگ و منازعات فرقه‌ای رنج می‌برند، برسانیم. امروز زمان آن فرارسیده است که به جنگ با خود و کشتن مسلمان به دست مسلمان خاتمه دهیم و در این باره هیچ توجیه و بهانه‌ای مورد قبول نیست چراکه خداوند از کسانی که برادران مسلمان خود را به قتل می‌رسانند بیزار است. 

وی تأکید کرد: اعمال امروز ما وقایع آینده‌مان را رقم خواهد زد اگر امروز اعمال خود را بسنجیم و برای اصلاح خطاهای خود بکوشیم، می‌توانیم آینده‌ای بهتر از اکنون برای خود رقم بزنیم. علمای بزرگ ما به خوبی می‌دانند که اسلام با پیام وحی الهی به رسول الله(ص) آغاز شد بنابراین عدم پایبندی به آموزه‌های ناب دین مبین اسلام باعث دوری مسلمانان از یکدیگر و حتی به وجود آمدن برخی بلایا می‌شود. پس با پایبندی به احکام دین رنج ما پایان می‌یابد.

انتهای پیام
captcha