حجت‌الاسلام داود فیرحی درگذشت
کد خبر: 3934585
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

حجت‌الاسلام داود فیرحی درگذشت

حجت‌الاسلام والمسلمین داود فیرحی، استاد دانشگاه تهران و پژوهشگر اندیشه سیاسی در اسلام، به دلیل ابتلا به کرونا صبح امروز درگذشت.

داود فیرحی

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین داود فیرحی، پژوهشگر اندیشه سیاسی در اسلام و استاد دانشگاه تهران، به دلیل ابتلا به کرونا صبح امروز درگذشت.

دکتر لطفی، پزشک معالج استاد داود فیرحی، دیروز درباره آخرین وضعیت سلامت وی بیان کرد: متأسفانه ایشان از آن دسته بیمارانی بودند که دیر به مراکز درمانی مراجعه کردند و به همین دلیل تقریباً درگیری ریوی بیش از ۸۰ درصد داشتند. لذا سطح اکسیژن خون ایشان بسیار پایین بود و دچار تنگی نفس بسیار شدیدی بودند و جزو بیماران بسیار بدحال در ابتدای بستری محسوب می‌شدند.

وی افزود: بلافاصله اقدامات آزمایشی و تشخیصی برای ایشان انجام شد و با دستگاه‌های غیرتهاجمی تنفسی، سعی کردیم وضعیت تنفس ایشان را کنترل کنیم، اما بعد از اینکه مشاهده کردیم که به علت شدت نارسایی تنفسی، ممکن است آسیب‌های دیگری به وی وارد شود. پس با داروهای تنفسی و بیهوشی جامعی که به دکتر فیرحی دادیم، سعی کردیم بدن ایشان را بی‌حرکت کرده و همه سیستم تنفسی ایشان را تحت دستگاه تنفس مصنوعی قرار دهیم تا بتوانیم ریه وی را کنترل کنیم.

پزشک معالج داود فیرحی یادآور شد: شرایط به شدت رو به وخامت بود؛ به گونه‌ای که حقیقتاً پنجشنبه و جمعه گذشته بیش از ۹۵ درصد احتمال از دست دادن ایشان می‌رفت، اما به واسطه افزایش اقدامات درمانی، از شنبه هفته جاری کمی بهبود یافت و دوشنبه وضعیت بهتری داشت. این اقدامات بدون اغراق در کنار حدود ۵۰ اقدام درمانی دیگر برای ایشان انجام شد و توانستیم ایشان را زنده نگه داریم و امیدوارم بودیم بدن ایشان مقاومت کند و پاسخ مناسبی به درمان‌ها بدهد تا شرایط ایشان به تدریج بهبود یابد و از کمای مصنوعی خارج شود.

یادآور می‌شود، مرحوم داود فیرحی زاده 1343 در زنجان، پژوهشگر علوم سیاسی و اندیشه سیاسی اسلام و دارای دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران و تحصیلات حوزوی تا سطح عالی و استاد گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و استاد میهمان دانشگاه مفید در قم بود. او مؤلف ۱۰ کتاب بود و حدود ۶۰ مقاله در مجلات و کنفرانس‌های علمی در حیطه اندیشه سیاسی اسلام منتشر کرده بود.

خبرگزاری ایکنا این ضایعه را به خانواده ایشان و جامعه علمی و دانشگاهی کشور تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام
captcha