آخرین وضعیت درمانی «داود فیرحی» از زبان پزشک معالج
کد خبر: 3934411
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷

آخرین وضعیت درمانی «داود فیرحی» از زبان پزشک معالج

پزشک معالج داود فیرحی اظهار کرد: حدود 50 اقدام درمانی برای ایشان انجام شده و امیدواریم بدن دکتر فیرحی، همچنان مقاومت خوبی را داشته باشد.

داوود فیرحی

به گزارش ایکنا، دکتر لطفی، پزشک معالج حجت‌الاسلام والمسلمین داود فیرحی، استاد دانشگاه تهران، درباره آخرین وضعیت سلامت وی اظهار کرد: آقای فیرحی در وضعیت ریوی بسیار وخیمی در بیمارستان بستری شدند و متأسفانه ایشان از آن دسته بیمارانی هستند که دیر به مراکز درمانی مراجعه کردند و به همین دلیل در بدو مراجعه تقریباً یک درگیری ریوی بیش از 80 درصد داشتند، لذا سطح اکسیژن خون ایشان بسیار پائین بود و به شدت دچار تنگی نفس بسیار شدیدی بودند و از نظر طبقه‌بندی جزو بیماران بسیار بدحال در ابتدای بستری محسوب می‌شدند.

وی افزود: بلافاصله اقدامات آزمایشی و تشخیصی برای ایشان انجام شد و اقدامات درمانی را سریعاً برای دکتر فیرحی آغاز کردیم و با دستگاه‌های غیر تهاجمی تنفسی، سعی کردیم وضعیت تنفس ایشان را کنترل کنیم، اما بعد از اینکه مشاهده کردیم که به علت شدت نارسایی تنفسی، ممکن است آسیب‌های دیگری به وی وارد شود، ایشان را زیر دستگاه تنفس مصنوعی بردیم و با داروهای تنفسی و بیهوشی جامعی که به دکتر فیرحی دادیم، سعی کردیم بدن ایشان را بی‌حرکت کرده و همه سیستم تنفسی ایشان را تحت دستگاه تنفس مصنوعی قرار دهیم تا بتوانیم ریه وی را به طور کامل تحت کنترل بگیریم.

دکتر لطفی اظهار کرد: شرایط بسیار وخیم و فاکتورهایی که نشان‌دهنده التهاب بیماران کووید19 است برای ایشان بسیار بالا بود و به لحاظ وخامت شاید یکی از وخیم‌ترین بیمارانی بودند که بنده در طی این 10ماه مشاهده کرده‌ام. به هر حال با یک کار تیمی وی را تحت درمان قرار داده و همه اقدامات جامع حمایتی و مراقبتی که برای بیماران کرونایی در وضعیت بحرانی انجام می‎دهیم برای دکتر فیرحی نیز انجام دادیم و قدم به قدم با وضعیت و مشکلات ایشان جلو رفتیم.

پزشک معالج داود فیرحی یادآور شد: شرایط به شدت رو به وخامت بود؛ به گونه‌ای که حقیقتاً روز پنجشنبه و جمعه گذشته آنقدر وخامت اوضاع زیاد بود که بیش از 95 درصد احتمال از دست دادن ایشان می‌رفت و واقعیت به لحاظ فنی به گونه‌ای بود که احتمالا از دست رفتن وجود داشت، اما به واسطه افزایش اقدامات درمانی که انجام دادیم از شنبه، کم کم شرایط مقداری بهبودی پیدا کرد و امروز، دوشنبه، وضعیت بهتری داریم به گونه‌ای که غلظت اکسیژن خون ایشان را از 100 درصد به 90 درصد کاهش داده‌ایم و سطح داروهایی که به وسیله آنها اکسیژن بیماران را کنترل می‎کنیم، کاهش داده‎ایم و این موفقیت خوبی است.

دکتر لطفی تأکید کرد: از سوی دیگر درصد اکسیژن خون استاد فیرحی رضایت‌بخش است و خوشبختانه تاکنون توانسته‎ایم وضعیت کلیوی، تغذیه و قلب ایشان را نیز نرمال نگاه داریم که اینها هم موفقیت‌های خوبی است. اقدامات درمانی انجام شده هم پیشرفته بوده که با فیلترهای پیشرفته مواد التهابی در خون ایشان در سه نوبت مجزا برداشته شده و پس از آن پلاسمای بیماران کرونایی که بهبود یافته بودند به وی تزریق کردیم که جایگزین بالا بردن وضعیت دفاعی بدن دکتر فیرحی باشد.

وی در پایان گفت: این اقدمات بدون اغراق در کنار حدود 50 اقدام درمانی دیگر برای ایشان انجام شده و فعلاً توانسته‌ایم وی را به لطف خدا زنده نگه داریم و امیدواریم بدن دکتر فیرحی مقاومت خوبی را همچنان داشته باشد و پاسخ مناسبی به درمان‌ها بدهند تا بتوانیم شرایط ایشان را به تدریج رو به بهبودی ببینیم و با خوشحالی از کمای مصنوعی در بیاوریم و وضعیت تنفسی مطلوبی پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha