تاریخچه انجمن‌های اسلامی خارج از کشور بررسی می‎شود
کد خبر: 3939569
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
با سخنرانی قدیری‌ابیانه؛

تاریخچه انجمن‌های اسلامی خارج از کشور بررسی می‎شود

نشست «بررسی تاریخچه انجمن‌های اسلامی خارج از کشور» امشب 17 آذرماه با سخنرانی محمدحسن قدیری‎ابیانه به صورت مجازی برگزار می‎شود.

به گزارش ایکنا، نشست «بررسی تاریخچه انجمن‌های اسلامی خارج از کشور» از سوی کانون اندیشه جوان و در چارچوب سلسله نشست تاریخ‎نگاری تشکل‌های دانشجویی برگزار می‎شود.

این نشست، امشب، 17 آذرماه از ساعت 23 با سخنرانی محمدحسن قدیری‎ابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک و سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک و به صورت زنده از صفحه اینستاگرام کانون اندیشه جوان (canoon_org@) و صفحه اینستاگرام محمدحسین قدیری‎ابیانه (ghadiri.ir@) برگزار خواهد شد.

بنابر این گزارش،‌ این نشست‌ها از شب گذشته، ۱۶ آذرماه، آغاز شده و نشست‌ شب سوم به «تاریخچه انجمن اسلامی مستقل» با حضور مهدی بلوکات سه‌شنبه، ۱۸ آذرماه و شب چهارم با موضوع «تاریخچه بسیج دانشجویی» با حضور علی زاکانی،‌ چهارشنبه، ۱۹ آذرماه، ساعت ۲۲ برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا در سال 1344 توسط نیروهایی متأثر از قیام 15 خرداد تشکیل و تأسیس شد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ضمن ارتباط تنگاتنگ، امام خمینی را به عنوان شخصیت محوری و مرجع خود قرار داد. این اتحادیه در آمریکا و کانادا گسترش یافت و نزدیک به دو دهه پیش از انقلاب در خارج از کشور به فعالیت پرداختند.

فعالیت‌های این تشکل از آنجا حائز اهمیت است که یکی از مهم‌ترین گروه‌های مبارز علیه حکومت پهلوی در پیش از انقلاب در خارج از کشور به حساب می‌آمد و بعد از انقلاب نیز تعدادی از اعضای قوه مجریه و مقامات بالا و میانی کشور از میان کسانی بودند که سابقه عضویت و فعالیت در این انجمن‌های اسلامی را داشتند.

تاریخچه انجمن‌های اسلامی خارج از کشور بررسی می‎شود

 

انتهای پیام
captcha