پیام تسلیت آیات عظام مکارم و مظاهری در پی ارتحال آیت‌الله یزدی
کد خبر: 3940296
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

پیام تسلیت آیات عظام مکارم و مظاهری در پی ارتحال آیت‌الله یزدی

آیات عظام مکارم شیرازی و مظاهری در پیام‌های جداگانه، ارتحال آیت‌الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علیمه قم را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت آیات عظام مکارم و مظاهری به مناسبت ارتحال آیت‌الله یزدیبه گزارش ایکنا، متن پیام آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
 
خبر رحلت عالم مجاهد، آیت‌الله حاج شیخ محمد یزدی (رحمة الله علیه) مایه نهایت تأسف گردید. عالمی شجاع که در دوران عمر خود خدمات فراوانی به اسلام و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) نمود. همواره در خدمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود و از هر فرصتی برای این هدف مقدس بهره می‌گرفت. سالیان دراز علاوه بر مناصب مهم انقلابی، ریاست جامعه مدرسین را نیز بر عهده داشت و به خوبی آن را اداره کرد.
 
اینجانب این ضایعه مؤلمه را به جامعه روحانیت و حوزه علمیه و خصوصاً جامعه مدرسین و بالاخص به بیت شریف و فرزندان محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات آن مرحوم و صبر و اجر فراوان برای بازماندگان از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.

همچنین آیت‌الله العظمی مظاهری در پیامی ضایعه درگذشت این عالم ربانی را تسلیت گفت که متن آن به شرح زیر است:

بِسْمِ‏ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم‏
 
«إِنَّا لِلهِ وَ إِنّا إِلَیْهِ راجِعُونَ»
 
ارتحال فقیه مجاهد حضرت آیة‌الله آقای حاج شیخ محمد یزدی (قدس‌سره) موجب تأسف و تاثر گردید. این عالم جلیل که یکی از یاران و شاگردان وفادار امام راحل عظیم الشان (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) بودند، سالیان متمادی پیش از انقلاب را در خدمت خالصانه به آرمان‌ها و اهداف نهضت اسلامی آن امام بزرگوار سپری کرده و پس از تشکیل نظام جمهوری اسلامی نیز همواره در مسئولیت‌های مختلف و مناصب عالیه، نقشی برجسته و با اهمیت ایفای نمودند و امید است اجر و پاداش مجاهدت‌های مخلصانه ایشان در آستان رحمت و کرامت الهی مضاعف گردد.
 
ضمن عرض تسلیت به بیت مکرم و فرزندان محترم و شاگردان و ارادتمندان آن عالم فقید، از خداوند تعالی علو درجات و رحمت و مغفرت واسعه برای ایشان مسألت می‌کنم.
انتهای پیام
captcha