اعلام شیوه اجرایی اختتامیه جشنواره قرآنی وزارت بهداشت
کد خبر: 3941734
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰

اعلام شیوه اجرایی اختتامیه جشنواره قرآنی وزارت بهداشت

مراسم‌ اختتامیه بیست و پنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، دوم دی‌ماه با حضور تعداد معدودی از برگزیدگان و نیز مدیران و مسئولان بخش دانشگاهی کشورمان برگزار می‌شود.

برگزاری اختتامیه جشنواره قرآنی وزارت بهداشت به صورت نیمه‌حضوری

روح‌الله محمدعلی‌نژاد، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با بیان اینکه بیست و پنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان، کارکنان، اساتید و اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت با برگزاری مراسم اختتامیه پایان خواهد یافت، گفت: نفرات برتر رشته‌‌های مختلف هر سه گروه مشخص شده و طی مراسمی در روز دوم دی‌ماه تجلیل خواهند شد.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت افزود: این مراسم به صورت نیمه حضوری در سالن رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود و برای اینکه در اوضاع کرونایی کشور سفری رخ ندهد، تعداد معدودی از منتخبان در استان تهران را دعوت کرده‌ایم تا به نیابت از تمامی برگزیدگان مورد تجلیل قرار گیرند. سایر افراد نیز به صورت مجازی پیگیر مراسم خواهند بود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تعداد رشته‌ها، بخش‌ها و گروه‌‌های جشنواره زیاد است، آمار برگزیدگان بسیار بالا هست و در سال‌های گذشته سه مراسم اختتامیه برگزار می‌کردیم. با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد، مراسم اختتامیه این دوره را در یک مراسم چند ساعته خلاصه کرده‌ایم.

محمدعلی‌نژاد تصریح کرد: اختتامیه این جشنواره از ساعت ۹ تا زمان اذان ظهر ادامه خواهد داشت. مقرر شده است تا این مراسم به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن پخش شود. این مراسم با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس نهاد نمایندگی‌ مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مراسم اختتامیه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، گفت: محدودیت‌ها اجازه حضور تمام برگزیدگان را نمی‌دهد. در دوره‌‌های گذشته در مراسم اختتامیه شاهد برنامه‌های جنبی مختلفی همچون تجلیل از دانشگاه‌های برتر در حوزه جشنواره یا تجلیل از هنرمندان قرآنی و ... بودیم اما در این دوره با توجه به محدودیت‌ها حتی توفیق میزبانی از تمامی برگزیدگان اصلی جشنواره را نیز نخواهیم داشت، لذا امکان‌ چنین مواردی فراهم نشده است.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت همچنین در مورد فرآیند برگزاری جشنواره به خصوص در بخش آوایی بیان کرد: با توجه به پروتکل‌ها و شرایطی که برای آثار تعریف کرده بودیم، آثار بخش آوایی دریافت شد و مورد ارزیابی اولیه هیئت داوری قرار گرفت. در ادامه یک سری قرعه تعریف شد تا افراد راه‌یافته به مرحله دوم‌ مورد ارزیابی قرار گیرند، برنامه‌ریزی شده بود تا در صورت نزدیک بودن امتیازات جلسه وبیناری را برگزار کنیم که مبتنی بر آراء داوران نیاز به مرحله فینال وبیناری پیدا نکردیم.

محمدعلی‌نژاد با اشاره به اینکه بخش معارفی نیاز به مرحله فینال به صورت وبیناری پیدا کرد، افزود: در این بخش برای برخی برگزیدگان آزمون شفاهی به صورت وبیناری تعریف کردیم که نفرات برتر نیز مشخص شدند. بر همین اساس نفرات برتر تمامی بخش‌ها و رشته‌ها مشخص شده، اما برای حفظ هیجان تا روز اختتامیه، اعلام نمی‌شود.

وی در پایان در مورد بخش ویژه این دوره از جشنواره که با محوریت سردار شهید سلیمانی طراحی شده است، گفت: برای این بخش، برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که در روز اختتامیه شاهد آن خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha