عامل بودن؛ نتیجه غایی جشنواره‌های قرآنی / حضور ۷۴ هزار نفررشته و برگزیده شدن ۵۱۳ نفر
کد خبر: 3942608
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
همراه با اختتامیه جشنواره قرآنی وزارت بهداشت / سیماسادات لاری بیان کرد:

عامل بودن؛ نتیجه غایی جشنواره‌های قرآنی / حضور ۷۴ هزار نفررشته و برگزیده شدن ۵۱۳ نفر

معاون فرهنگی ـ دانشجویی وزیر بهداشت در مراسم‌ اختتامیه بیست‌وپنجمین دوره جشنواره قرآنی وزارت بهداشت (هدهد) از حضور ۷۴ هزار نفررشته در مجموع 52 رشته آوایی و معارفی در این‌ جشنواره خبر داد و گفت: باید عامل بودن به قرآن نتیجه نهایی جشنواره‌های قرآنی باشد.

عامل بودن نتیجه غایی جشنواره‌های قرآنی / حضور ۷۴ هزار نفررشته و برگزیده شدن ۵۱۳ نفربه گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم اختتامیه بیست‌وپنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز، دوم دی‌، با حضور وزیر بهداشت، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و جمعی از مدیران وزارت بهداشت در سالن‌ همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران برگزار شد.‌

در بخشی از این‌ جشنواره سیماسادات لاری، معاون فرهنگی ـ دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به حضور وزیر بهداشت در این مراسم با وجود مشغله‌های فراوان، که نشان‌دهنده اهمیت فعالیت‌های قرآنی در این وزارتخانه است، گفت: فضای این مراسم (وجود تصاویر شهدا بر روی صندلی‌های خالی) مزین به عکس شهدای مدافع سلامت و شهدای دانشجوی دفاع مقدس است که محفل ما را نورانی‌تر کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم این اختتامیه سرآغاز خوبی برای عمل به ارزش‌های قرآنی باشد، افزود: قرآن جاودانه‌ترین کتابی است که خداوند متعال بر قلب نازنین‌ترین بشر نازل کرد و عامل اصلی هدایت و تربیت‌کننده جوامع بشری به سوی کمال و نیل به ارزش‌های اخلاقی و انسانی است. این کتاب خود را شفا و رحمت برای مؤمنان معرفی می‌کند.

معاون فرهنگی ـ دانشجویی وزیر بهداشت با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی جایگاه رفیعی در کشور دارد، گفت: جامعه دانشگاهی به عنوان بخش پیشرو جامعه باید در این عرصه نیز پیشرو باشد. جشنواره قرآنی نبض فعالیت‌های وزارت بهداشت است و باید هدف از این فعالیت‌ها تغییر، اصلاح و ارتقای رفتارهای ما در زندگی‌ باشد و اگر‌ به این مهم دسترسی پیدا نکنیم، صرفاً یک فعالیت کلیشه‌ای انجام داده‌ایم. جامعه سعادتمند جامعه‌ای است که انس با قرآن در رفتار افراد آن متجلی باشد.

لاری بیان کرد: جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت سال قبل بعد از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان کلید زده شد و به مدت یک سال در وزارت بهداشت و دانشگاه‌های سراسر کشور فعالیت این جشنواره در سطوح مختلف ادامه داشته و بیش از ۷۴ هزار نفررشته در آن حاضر شده‌اند. علاوه بر بخش‌های آوایی و معارفی، سعی شده است که با اضافه شدن بخش‌های مختلف، دامنه جشنواره را گسترش دهیم؛ تا جایی که رشته‌های آن به ۵۲ رشته رسیده است و در نتیجه، برگزیده شدن ۵۱۳ نفر در بخش‌ها و گروه‌های مختلف را شاهد بودیم.

وی افزود: وزارت بهداشت سعادت دارد که هر ساله جشنواره باشکوهی را برگزار کند و امسال هم‌ میزبان جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور است. ان‌شاالله این جشنواره موجب رشد فعالیت‌های قرآنی و انس دانشجویان، کارکنان و اساتید با کلام وحی شود. همه اینها زمانی ارزش دارد که عامل به قرآن باشیم.

یادآوری می‌شود، نفرات برتر جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن به مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، که دوسالانه از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان جهاددانشگاهی برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

انتهای پیام
captcha