نشانه‌های امیدبخش از شرکت 70 هزار نفر در جشنواره وزارت بهداشت
کد خبر: 3942773
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
همراه با اختتامیه جشنواره قرآنی وزارت بهداشت / حجت‌الاسلام مصطفی رستمی بیان کرد:

نشانه‌های امیدبخش از شرکت 70 هزار نفر در جشنواره وزارت بهداشت

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم اختتامیه بیست‌وپنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، حضور بیش از 70 هزار در این جشنواره را نشان‌دهنده گسترش فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها دانست.

مشارکت 70 هزار نفری در جشنواره قرآنی وزارت بهداشت بیانگر گسترش قرآن در دانشگاه‌هاست

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم اختتامیه بیست و پنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت صبح امروز دوم دی‌ماه در دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور وزیر بهداشت و جمعی از مدیران این وزارتخانه و بخش دانشگاهی کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها طی سخنانی از تلاش‌های وزارت بهداشت در ماه‌های گذشته برای مهار ویروس کرونا قدردانی کرد و گفت: فرصت گرانقدری است که در فضای یک جشنواره قرآنی در محضر خدمتگذاران وزارت بهداشت باشیم. حضور بیش از 70 هزار شرکت‌کننده و بالغ بر 500 برگزیده نشان‌دهنده گسترش فعالیت‌های قرآنی است. البته راه طی نشده و مسیری که باید ادامه پیدا کند، خیلی بیشتر از این است.

وی افزود: متخصصان امر برای مصون ماندن از این ویروس، توصیه‌های زیادی می‌کنند تا جامعه در شرایط ایمن قرار گیرد. همچنین برای اینکه آمار ابتلا و مرگ و میر کاهش پیدا کند، محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کنند. همه این تمهیدات صورت گرفته است تا مردم در مواجهه با ویروس کرونا مصون بمانند.

رستمی با طرح این سؤال که در برابر ویروس‌های مرگباری که به سعادت انسان آسیب می‌زنند چه باید کرد؟ گفت: آیا این نیست که ما در وهله اول به این آلودگی‌ها اجازه ورود ندهیم و ثانیاً اگر وارد شدند، سریع گندزدایی داشته باشیم. این قرآن در برابر هر چیزی از نازیبایی‌ها و کژی‌ها که در سینه باشد، شفا هست، «وَشِفَاءٌ لِمَا فِي الصُّدُور».

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به آیه «إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا»، بیان کرد: نیاز ما و احتیاج ما به قرآن آنچنان ظرفیت و وسعتی دارد که باید به این دریای بیکران الهی که سرچشمه‌های معرفت، شفا و رحمت از آن نشئت می‌گیرد، غرقه شویم تا ان‌شا‌الله به آن طهارت برسیم.

وی تصریح کرد: به همه عزیزانی که در این جشنواره برگزیده شدند، تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم سال آینده جشنواره باشکوه‌تری را داشته باشیم و با رفع این ویروس منحوس، شاهد جمع متراکم انسان‌های قرآنی باشیم. از مجموعه برگزارکنندگان جشنواره‌ سراسری قرآن دانشگاهیان که دانشجویانی از وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی و ... در آن شرکت می‌کنند نیز قدردانی می‌کنم.

رستمی در پایان اظهار کرد: امسال وزارت بهداشت تولیت جشنواره ملی قرآنی دانشگاهیان را نیز بر عهده دارد و اطمینان داریم با تلاشی که عزیزان دارند، نصابی بهتر از جشنواره‌هایی که در گذشته خوب برگزار شده به جا گذاشته شود.

انتهای پیام
captcha