شیخ الخزعلی: پاسخ عراق به ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی باید قوی‌تر باشد
کد خبر: 3944755
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶

شیخ الخزعلی: پاسخ عراق به ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی باید قوی‌تر باشد

دبیرکل جنبش عصائب أهل الحق عراق با تأکید بر اینکه هیچ چیزی جلوی اراده عراقی‌های مقاوم برای اخراج نظامیان اشغالگر از کشورشان را نمی‌گیرد، گفت که عراق باید پاسخ به ترور شهیدان پیروزی بر تروریسم را از ایران هم قوی‌تر بدهد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری العهد، شیخ «قیس الخزعلی»، دبیرکل جنبش «عصائب أهل الحق» عراق در یک گفت‌وگوی تلویزونی با شبکه ماهواره‌ای العهد به پاره‌ای از مسائل سیاسی، اقتصادی و امنیتی کشورش پرداخت.

وی در بحث مسائل امنیتی با ابراز پشیمانی از وجود تأخیر در پاسخ به ترور فرماندهان پیروزی بر تروریسم شهیدان سلیمانی و المهندس گفت: انتظار می‌رفت که پاسخ عراق قوی‌تر از پاسخ ایران باشد.

شیخ قیس الخزعلی افزود: من به عنوان یک عراقی از اینکه به ترور شهید ابومهدی المهندس از طرف عراق پاسخ داده نشد در قلبم احساس درد می‌کنم، اما اگر هر تجاوز دیگری رخ دهد پاسخ عراق قاطع خواهد بود و توسط هیچ کشوری محدود یا متوقف نخواهد شد.

الخزعلی با تأکید بر اینکه آمریکا نباید خیال کند که پاسخ مقاومت به هر تجاوز آن، نابرابر خواهد بود، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا به حاکمیت عراق احترام نمی‌گذارد. ترامپ دوران ریاست جمهوری خود را با ممانعت از ورود عراقی‌ها به کشور آغاز کرد و با آزادی جنایتکاران شرکت امنیتی «بلک واتر» در عراق به پایان رساند.

دبیرکل جنبش عصائب اهل‌الحق عراق همچنین گفت: دولت عراق فشارهایی را بر دستگاه قضایی این کشور تحمیل کرده تا هیچ حکمی مربوط به ترور شهیدان سلیمانی و المهندس صادر نکند؛ اما ما از دستگاه قضایی می‌خواهیم قبل از به پایان رسیدن دوره ریاست جمهوری ترامپ این حکم را صادر کند.

الخزعلی با بیان اینکه وجود هر گونه پایگاه نظامی خارجی‌ها در عراق مغایر با قانون اساسی این کشور، گفت: به خصوص از زمان تصویب طرح اخراج نظامیان خارجی از عراق، آمریکا نباید دیگر هیچ پایگاهی در عراق داشته باشد، از همین رو اگرچه ما مخالف حمله به سفارتخانه‌ها هستیم اما پایگاه‌های نظامی در دسترس مقاومت است با اینکه مصطفی الکاظمی تلاش می‌کند جلوی آمریکایی‌ها روسفید بیرون بیاید.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق با اشاره به آمادگی آمریکا برای خالی کردن پشت همه متحدانش به جز اسرائیل، گفت: الکاظمی نمی‌تواند جلوی اراده عراقی‌های مقاوم برای اخراج اشغالگران را بگیرد، زیرا او حتی در جریان سفرش به واشنگتن صحبتی از تعیین جدول زمانی برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق نکرد، بلکه این ما بودیم که این موضوع را در عراق مطرح کردیم.

الخزعلی با تأکید بر اینکه دولت عراق هیچ گام جدی برای صحبت از قضیه خروج نظامیان خارجی برنمی‌دارد، گفت: آیا سطح فعلی حضور داعش در عراق می‌طلبد که آمریکا یک ناوگان هوایی با هواپیماهای بی شمار در عراق داشته باشد.

وی در ادامه سخنانش المهندس را پدر حشدالشعبی و نیروهای مقاومت عراق توصیف کرد و گفت: او در برخورد با دیگران مهارت بی‌نظیری داشت.

دبیرکل عصائب اهل الحق همچنین گفت که این جنبش نظیر گروه‌های دیگر حشدالشعبی در کنار مرجعیت دینی عراق در نجف اشرف ایستاده است و هرگز اجازه تجزیه سازمان حشدالشعبی را نمی‌دهد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha