بهره‌مندی از ظرفیت جوانان در برگزاری مراسم دهه فجر
کد خبر: 3949469
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱

بهره‌مندی از ظرفیت جوانان در برگزاری مراسم دهه فجر

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با تأكید بر اینكه زمینه‌سازی لازم برای حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در بزرگداشت شکوهمند دهه مبارک فجر و استفاده از تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها در این راستا ضروری است، گفت: باید در اجرای برنامه‌ها نشاط نمود داشته باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، جهان‌بخش بانشی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس امروز، 5 بهمن‌ماه در نشست كمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان ستاد دهه فجر این استان ایام‌الله دهه فجر را به‌عنوان یکی از ایام‌الله‌های بزرگ و از اعیاد بزرگ ملی و دینی دانست و گفت: بسترسازی لازم برای حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در بزرگداشت شکوهمند دهه مبارک فجر و استفاده از تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها در این راستا ضروری است ضمن اینكه باید در اجرای برنامه‌ها نشاط نمود داشته باشد.

وی به همزمانی ایام‌الله دهه فجر امسال با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اشاره كرد و افزود: این مسئله می‌تواند زمینه برگزاری فعالیت‌ها و کارهای با نشاط را در مدارس ما کامل‌تر کند.

بانشی همچنین با بیان اینكه محور اصلی برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر در آموزش و پرورش استان نشر اندیشه‌ها و دیدگاه‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است، گفت: بصیرت‌افزایی، امیدآفرینی، دشمن‌شناسی، ایجاد روحیه وحدت و همبستگی، خودباوری و ایجاد روحیه اعتماد به نفس برای جوانان و نوجوانان در بسترهایی که در اختیار داریم از رویکردهای اصلی فرهنگی و تبلیغی در این ایام است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس افزود: در این راستا ترویج روحیه ایثار و شهادت و تکریم شهدای والا مقام انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهیدان مدافع حرم و همه شهیدان والا مقامی که جان خود را نثار آرمان‌های بلند اسلام و انقلاب کرده‌اند در رأس برنامه‌ها است.

وی، شعار امسال دهه فجر  را «انقلاب اسلامی، ولایت‌پذیری، ایستادگی، پیشرفت و بالندگی» عنوان کرد و گفت: هر کدام از این عناوین بخشی از آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد و باید بتوانیم زمینه‌های حضور ومشارکت  حداکثری را در جامعه برای برگزاری برنامه‌های دهه فجر فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha