کنگره ۱۷ هزار زن شهید و جانباز برگزار می‌شود / شهادت و جانبازی جنسیت نمی‌شناسد
کد خبر: 3950024
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
ابتکار:

کنگره ۱۷ هزار زن شهید و جانباز برگزار می‌شود / شهادت و جانبازی جنسیت نمی‌شناسد

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، یادواره ۱۷ هزار زن شهید و جانباز در سال جاری برگزار می‌شود.

کنگره ۱۷ هزار زن شهید و جانباز برگزار می‌شود / شهادت و جانبازی جنسیت نمی‌شناسد

به گزارش ایکنا، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، هفتم بهمن‌ماه در نشست با فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان، اظهار کرد: در تاریخ انقلاب، دفاع مقدس و دوران انقلاب دست‌کم هشت هزار زن شهید تقدیم انقلاب شد که این زنان در مقاطع مختلف ایثارگرانه و فداکارانه جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند که امروز کمتر از آن‌ها یاد می‌شود.

وی ادامه داد: دست‌کم هفت هزار زن جانباز داریم که کمتر از آن‌ها یاد می‌شود، مسئله شهادت و جانبازی جنسیت نمی‌شناسد و زنان و مردان در این زمینه ایثارگری و فداکاری کرده‌اند.

ابتکار با اشاره به برنامه‌های کنگره ۱۷ هزار زن شهید و جانباز و آزاده، اظهار کرد: در ابتدا نشست‌های استانی برگزار و سپس کنگره سراسری و ملی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و هدف اصلی آن، معرفی زنان شهید و جانباز هر استان به جامعه است.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این کنگره، برقراری ارتباط با نسل جوان است تا آنان بدانند چه زنان و مردانی فداکاری کردند که امروز کشوری امن و پیشرفته داشته باشیم و در برابر جنگ اقتصادی و تحریم مقاومت کنیم.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: از تمام افرادی که برای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید و بهبود شرایط عمومی و زیست مردم شریف استان تلاش می‌کنند تشکر و قدردانی می‌کنم.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: یکی از رویکردهای مهم و ارزشمند ما به لحاظ معنویت، مسئولیت و جایگاه که مورد توجه امام(ره) و مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری بوده، تجلیل از خانواده معظم شهداست که این مهم یک وظیفه و یادآوری به خودمان است، زیرا مسئولیت امروز ما برگرفته از خون شهدا بوده و نباید فراموش کنیم جمهوری اسلامی از چه خاستگاهی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه شهدا زنده هستند، بیان کرد: یاد و خاطره شهدا حیات‌بخش است و برگزاری یادآوری‌ها و تجلیل‌ها به این دلیل است که مسیر ایثار و فداکاری را استمرار ببخشیم.

ابتکار اضافه کرد: خانواده معظم شهدا همواره برای ما منشأ امید، استقامت و صبر بوده‌اند و مادران و همسران شهدا برای همه جامعه الهام‌بخش، الگو و نمونه‌ای از خانواده‌های صبور و مقاوم هستند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در سفر یک روزه به اصفهان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان دیدار و گفت‌وگو و از مرکز فنی و حرفه‌ای استان بازدید خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha