سلسله جشن‌های فجر انقلاب در مساجد شاخص پایتخت برگزار می‌شود
کد خبر: 3950192
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴

سلسله جشن‌های فجر انقلاب در مساجد شاخص پایتخت برگزار می‌شود

مراسم افتتاحیه سلسله جشن‌های فجر انقلاب در مساجد شاخص پایتخت شامگاه شنبه، 11 بهمن‌ماه در محل مسجد امام حسین(ع) تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق‌زاده، رئیس این مرکز گفت: همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در شب دوازدهم بهمن‌ماه، مراسم افتتاحیه سلسله جشن‌های «فجر انقلاب در مساجد شاخص پایتخت» همراه با سخنرانی حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، امام‌جمعه موقت تهران و پیروز حناچی، شهردار تهران در مسجد امام حسین(ع) میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: از شب دوازدهم بهمن‌ماه و به همت مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، سلسله جشن‌های «فجر انقلاب در مساجد شاخص پایتخت» با هدف ایجاد انسجام و وحدت ملی، بازتولید ارزش‌های انقلاب اسلامی و تقویت روحیه نشاط شهروندی، در اصلی‌ترین پایگاه‌های شکل‌گیری و تداوم انقلاب یعنی مساجد، با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام صادق‌زاده بیان کرد: جشن‌های فجر انقلاب هر شب، بلافاصله پس از اقامه نماز مغرب و عشا با قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز می‌شود و با سخنرانی وعاظ و سخنرانان آگاه و سرشناس همچون حجج اسلام ابوترابی‌فرد، خاموشی، نوری‌زاده، نقویان، ادیب یزدی، عبدوس، اکرمی، غروی، بی‌آزار تهرانی و ... در بیان آثار و برکات انقلاب شکوهمند اسلامی و پیشرفت‌های علمی و فنی پس از انقلاب، تبیین اهداف و آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و بیان موضوعات شهروندی نظیر تفکیک و تقلیل پسماند و تشویق شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا برای عموم شهروندان به ویژه نسل جوان ادامه می‌یابد. برگزاری مسابقه، پذیرایی و اهدای جوایز به نفرات برگزیده از شهروندان، امام جماعت و خادم مسجد پایان‌‎بخش این برنامه‎‌هاست.

انتهای پیام
captcha