طلاب المصطفی(ص) جهانی تفکر و تبلیغ کنند
کد خبر: 3950650
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
رئیس مجتمع آموزشی شهیده بنت‌الهدی؛

طلاب المصطفی(ص) جهانی تفکر و تبلیغ کنند

رئیس مجتمع آموزشی شهیده بنت‌الهدی گفت: طلاب امروز با ابزارهای ارتباطی جهانی مرتبط هستند و لذا باید جهانی بیندیشند و تبلیغ کنند؛ چراکه امروز جنگ مبلغ‌ها و کارزار تبلیغی است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی کاویانی، امروز در نخستین جلسه اندیشکده تبلیغ که در حسینیه مجتمع آموزشی شهیده بنت‌الهدی برگزار شد، با بیان اینکه بعثت و مبعوث شدن مخصوص انبیای الهی نیست، اظهار کرد: بعثت به معنای اخص مخصوص انبیا است، ولی این بعثت انحصار در آن‌ها ندارد و بدون تردید هر یک از ما یا مبعوث می‌شویم یا باید خودمان را مبعوث بدانیم.

استاد جامعةالمصطفی(ص) العالمیة یادآور شد: هر یک از ما باید به ابلاغ به عنوان یکی از شئونات انبیا عمل کنیم. اگر ابلاغ را از شأن انبیا جدا کنیم هیچ نبی‌ای روی زمین باقی نمی‌ماند نبی به ابلاغ یا تبلیغش نبی است.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی با بیان اینکه اگر تبلیغ در حوزه عملکردی انبیا نادیده گرفته شود کل نبی را باید کنار گذاشت، گفت: بر اساس آیه تبلیغ در زمانی که پیامبر(ص) می‌خواستند امیر مؤمنان(ع) را به عنوان امام منصوب کنند آیه نازل شد: «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ».

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ گفت: اگر شما وارد حوزه تبلیغ نشوید؛ گویی هیچ رسالتی را انجام نداده‌اید. رسالت نیز به بعثت مربوط است. اعتقاد جدی بر این است که امام زمان(عج) شما را برای رسالتی انتخاب کردند. این رسالت امری است که نمی‌توان از آن فرار کرد، زیرا تبلیغ مقصود به ذات و انجام رسالت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاویانی با تأکید بر تقویت طلاب و دانش‌آموختگان از نظر علمی، توانمندی‌ها و مهارت‌های مختلف تبلیغی اظهار کرد: وظیفه ابلاغ و تبلیغ به عنوان وظیفه دائمی بر عهده ماست که از محیط‌های محدود آغاز می‌شود و سپس در شهر گسترش پیدا می‌کند تا شخصیت جهانی شوید.

وی با بیان اینکه امروز با ابزار ارتباطی جهانی باید جهانی بیندیشید، گفت: جهانی فکر و تبلیغ کنید. امروز جنگ مبلغ‌ها و کارزار تبلیغی است.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی بر ورود قهرمانانه به مباحث تبلیغی تأکید کرد و افزود: وهابی‌ها و کسانی که اعتقادات سکولار دارند، در این عرصه چه اندازه در حال کار هستند. در این بخش باید به تبلیغ پرداخت و خود را در عرصه تبلیغ نشان دهیم.

وی ضرر بد تبلیغ کردن را از تبلیغ نکردن بیشتر دانست و گفت: باید قدرت علمی و جلسات مناظره داشته و در این جلسات ورزیده شویم و اشکالات به‌روز را بدانید و زبان گویایی برای اثبات حقانیت امیر مؤمنان(ع) و رفع مظلومیت‌های شیعه و تشیع در طول تاریخ شوید و به انجام وظیفه در جوامع بپردازید.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاویانی با اشاره به تشکیل اندیشکده تبلیغ اظهار کرد: ظرفیت تبلیغ فوق‌العاده است، بنابراین مجدانه در این عرصه وارد شوید و مجله پژوهشی نیز استخراج شود و در تمام مهارت‌های تبلیغی توانمند شوید و ظرافت‌های تبلیغی را در جامعه امروز دنیا فرابگیرید و این جلسات را زمینه‌ای برای رسیدن به اهداف بلند در نظر بگیرید.

انتهای پیام
captcha