ویرایش جدید کتاب شریف مفاتیح‌الجنان رونمایی شد + عکس
کد خبر: 3951591
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
در نشست تخصصی شورای عالی قرآن؛

ویرایش جدید کتاب شریف مفاتیح‌الجنان رونمایی شد + عکس

ویرایش جدید کتاب شریف مفاتیح‌الجنان به قلم استاد شیخ حسین انصاریان که با هدف هماهنگی شیوه علامت‌گذاری متون دینی با قرآن و به همت مرکز طبع و نشر قرآن کریم آماده‌سازی شده است، امروز در پانزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، ویرایش جدید کتاب شریف مفاتیح‌الجنان به قلم استاد شیخ حسین انصاریان که با هدف هماهنگی شیوه علامت‌گذاری متون دینی با قرآن و به همت مرکز طبع و نشر قرآن کریم آماده‌سازی شده است، امروز سه‌شنبه 14 بهمن‌ماه در نخستین روز از پانزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن رونمایی شد.

ویرایش مفاتیح

در این نسخه که با قلم رایانه‌ای نسخ عربی حروف‌چینی شده، از ویرایش جدید ترجمه استاد شیخ حسین انصاریان با چینشی به شکل زیرنویس استفاده شده است و علاوه بر درج علایم نگارشی مثل ویرگول، نقطه و... در میان عبارات، کلمات دارای نسخه بدل نیز در پاورقی توضیح داده شده است.

بدون تردید استفاده از علایم نگارشی و همچنین انتقال نسخه بدل‌ها از متن به پاورقی، موجب صحت و سهولت در قرائت و فهم ادعیه و زیارات خواهد بود. ذکر این نکته ضرورت دارد که متن این اثر به دفعات از سوی مصححان مرکز، بازبینی و با منابع مطابقت داده شده است و می‌تواند به عنوان نسخه‌ای قابل اعتماد مورد استفاده محققان، کاتبان و سایر اقشار قرار گیرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha