کتاب «دعا، اذان، ترتیل» رونمایی شد
کد خبر: 3952135
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶
در نشست تخصصی شورای عالی قرآن؛

کتاب «دعا، اذان، ترتیل» رونمایی شد

کتاب مجموعه مقالات و سخنرانی­‌های چهاردهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن کریم با عنوان «دعا، اذان، ترتیل» امروز در پانزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، کتاب مجموعه مقالات و سخنرانی­‌های چهاردهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن کریم که 15 و 16 آذرماه 1397 برگزار شده بود، امروز پنج‌شنبه در سومین روز از پانزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن رونمایی شد.

کتاب «دعا، اذان، ترتیل» رونمایی شد + عکس

در این کتاب، 10 مقاله تخصصی با محوریت دعا، اذان و ترتیل و موضوعات: جایگاه و نقش صوت در اذان؛  لحن بیانی و لحن مقامی در قرائت دعا؛  سبک‌­های دعاخوانی و تأثیر اقتضائات فرهنگی در شکل­‌گیری آن­‌ها؛ دعاخوانی، ملاک‌­ها و معیارهای پخش از رسانه؛ جایگاه مقامات و نغمات در اذان؛  جایگاه ذائقه مخاطبان و اقبال عمومی در ارزیابی و رتبه­‌بندی اذان­‌ها؛  جایگاه صوت در نواهای آیینی؛  مفهوم و آداب دعا؛  جایگاه تجوید و وقف و ابتدا در دعاخوانی و سرانجام، سندشناسی ادعیه درج شده است.

ایده اصلی کتاب، این است که در نواهای دعا و اذان، صوت خاشع و برآمده از حال درونی مؤذن و دعاخوان، مؤلفه اصلی و محوری در اجرای مطلوب و تأثیرگذار این دو نغمه است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha