رونمایی از کتاب «تناسب سوره‌ها؛ تنظیر و تدبر در سوره‌های حزب مفصل»
کد خبر: 3952133
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴
در نشست تخصصی شورای عالی قرآن انجام گرفت؛

رونمایی از کتاب «تناسب سوره‌ها؛ تنظیر و تدبر در سوره‌های حزب مفصل»

کتاب «تناسب سوره‌ها؛ تنظیر و تدبر در سوره‌های حزب مفصل»، اثر ابوالفضل خوشمنش با موضوع بیان ارتباط و تناسب آیات و سور قرآن، پنج‌شنبه 16 بهمن‌ماه در پانزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، کتاب «تناسب سوره‌ها؛ تنظیر و تدبر در سوره‌های حزب مفصل» اثر ابوالفضل خوشمنش با موضوع بیان ارتباط و تناسب آیات و سور قرآن، پنج‌شنبه 16 بهمن‌ماه در سومین روز از پانزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن رونمایی شد.

رونمایی از کتاب «تناسب سوره‌ها؛ تنظیر و تدبر در سوره‌های حزب مفصل» + عکس

این کتاب، بیان پرتوی از تابش سوره‌ها بر یکدیگر و روایتی از تناظر و گفتگوی آن‌ها با یکدیگر از سوره ناس تا قاف است. این فاصله، هر چند که حدود 4 جزء است، اما خود یک «حزب مفصّل» بوده و گفتگو درباره آن فراوان است.

بعقیده مؤلف، تبیین ارتباطات درون و برون سوره‌های قرآن، می‌تواند نکات کاربردی قرآنی بیشتری را پیش روی نهد و کلیدهای بهتری را برای تدبر در قرآن به دست دهد.

بنابر این کتاب، از فواید بررسی تناسب آیات و سور می‌توان به: نگاه به قرآن به مثابه قولی واحد، حضور ساختارمند قرآن در قلب حامل آن، حضور قرآن به مثابه تبیان و بنیان دانش و بینش، شهود ترتیب توقیفی سوره‌ها و اتخاذ رویکردی زبان‌آموزانه به قرآن کریم اشاره کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha