رونمایی از ترجمه و تحقیق کتاب «المفید فی فن‌التجوید» + عکس
کد خبر: 3951586
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
در نشست تخصصی شورای عالی قرآن انجام شد؛

رونمایی از ترجمه و تحقیق کتاب «المفید فی فن‌التجوید» + عکس

ترجمه و تحقیق کتاب «المفید فی فن‌التجوید» اثر مرحوم شیخ محمد هلباوی با ترجمه مصطفی زرنگار، امروز در نخستین روز از پانزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، ترجمه و تحقیق کتاب «المفید فی فن‌التجوید»، اثر مرحوم شیخ محمد هلباوی، ترجمه مصطفی زرنگار که به موضوع تجوید، صوت، لحن و نغمات دینی می‌پردازد، امروز سه‌شنبه 14 بهمن‌ماه در نخستین روز از پانزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن رونمایی شد.

رونمایی از ترجمه و تحقیق کتاب «المفید فی فن‌التجوید»

این کتاب تلفیقی از مباحث مربوط به قرائت هنری قرآن کریم همچون صوت، لحن (مقامی و بیانی) و تجوید است. کل این مجموعه، «فن تجوید» نام گرفته است تا ساحت مقدس قرائت قرآن از اغیار در سه ناحیه صدا، نغمه و اداء حروف پیراسته بماند.

بخش اول این کتاب، بحث صداشناسی است و مهم‌ترین رکن قرائت، صوت حسن دانسته شده است. در بخش دوم ضمن بیان مقامات لحنی متناسب با تلاوت قرآن، شرط اصلی استفاده صحیح از آن‌ها، توجه دقیق قاری به معنای آیات و تدبر در قرآن مطرح شده است. در بخش سوم نیز به قواعد تلاوت یا مباحث سه‌گانه تجویدی و در بخش پایانی به تعاریف اشعار و سروده‌های دینی و جایگاه آن‌ها در سنت اسلامی پرداخته شده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha