آیت‌الله جلالی خمینی درگذشت
کد خبر: 3951823
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲

آیت‌الله جلالی خمینی درگذشت

آیت‌الله جلالی خمینی، مؤسس و امام جماعت مسجد احمدیه که ۶۰ سال امام راتب این خانه خدا بود، دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبود شتافت.

به گزارش ایکنا،‌ آیت‌الله حیدرعلی جلالی خمینی از نزدیک‌ترین یاران امام خمینی در مبارزات و از نمایندگان امام خمینی در حج، در سال ۱۳۶۰ بوده است. از دیگر سمت‌های ایشان، امامت جمعه شهر خمین و از فعالیت‌های او پایه‌گذاری حوزه علمیه در خمین و تأسیس مجتمع فقهی پژوهشی در تهران است.

او دروس عالی دینی را در قم، نزد آیت الله سیدحسین بروجردی، امام خمینی (ره) و علامه سید محمدحسین طباطبایی آموخته است.

در پی درگذشت این استاد حوزه‌های علمیه حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی تولیت آستان امام خمینی (ره) در پیام تسلیتی نوشت: درگذشت عالم بزرگوار حضرت آیت الله حیدر علی جلالی خمینی رحمت الله علیه موجب تأثر و تأسف بسیار شد. آن فقید سعید از روزهای قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تا دوران تبعید امام و پس از آن، در دوران انقلاب از همراهان و ارادتمندان امام عظیم الشأن بودند و در این راه دامادشان به افتخار شهادت نائل آمد.

همچنین در متن این پیام آمده است: دوره امامت جمعه ایشان در خمین و حضور مستمر و تأثیرگذارشان در شرق تهران از باقیات صالحات آن مرحوم خواهد بود. اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت این عزیز به همسر و فرزندانشان حجج اسلام والمسلمین شیخ محمدرضا و شیخ مهدی جلالی خمینی دامت تأییداتهما و ارادتمندان ایشان، برای آن مرحوم علو درجات و حشر با اولیاء مسئلت دارم.

انتهای پیام
captcha