اختصاص ساختمان‌‌ نیمه‌کاره سپاه به مؤسسه قرآنی ام‌الائمه(ع) ازنا
کد خبر: 3955305
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
مدیرعامل مؤسسه قرآنی ام‌الائمه(ع) ازنا خواستار شد؛

اختصاص ساختمان‌‌ نیمه‌کاره سپاه به مؤسسه قرآنی ام‌الائمه(ع) ازنا

مدیرعامل مؤسسه قرآنی ام‌الائمه(ع) ازنا گفت: یک سوله و یک ساختمان دو طبقه متعلق به سپاه در نزدیکی این مؤسسه قرآن وجود دارد که به دلیل کمبود بودجه هنوز تکمیل نشده‌ و به مکانی برای تجمع افراد معتاد تبدیل شده است و اگر به ما اجازه بدهند می‌توانیم این ساختمان دو طبقه را برای برگزاری کلاس‌های آموزشی تجهیز کنیم.

مشکلات مؤسسه قرآنی ام‌الائمه ازنا از تعطیلی مهد قرآن تافرشته رمضانی، مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت ام‌الائمه(س) ازنا فعالیت‌های قرآنی خود را از سال 1392 و در جوار امامزاده سیدقاسم(ع) این شهرستان آغاز کرده است؛ وی با توجه به علاقه‌ تدریس به فراگیران قرآن، بدون هیچ‌ مدرکی، فعالیت خود را با برگزاری محافل قرآن آغاز کرد و پس از آن موفق به دریافت مجوز از دارالقرآن تبلیغات اسلامی لرستان شد. در طی این فعالیت‌ها و همکاری خوبی که با اوقاف و امور خیریه ازنا انجام شد، از سوی اوقاف شهرستان دو اتاق در جوار امامزاده سیدقاسم(ع) برای فعالیت‌های قرآنی این مؤسسه اختصاص داده شد.

فرشته رمضانی در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی خود را به عنوان یک کار خیر و به‌صورت فی‌سبیل‌الله آغاز کرده و ادامه دادم، اظهار کرد: در ادامه راه برای اینکه بتوانم درآمدی برای ادامه فعالیت خود داشته باشم، مهدکودک قرآنی را دایر کردم و در کنار آن دوره‌های روخوانی و روان‌خوانی، مفاهیم، حفظ و... را برپا کردم.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی ام‌الائمه(ع) ازنا با بیان اینکه 70 درصد قرآن‌آموزان این مؤسسه در بخش حفظ قرآن فعالیت دارند و با گذشت چند سال در حال حاضر مشغول حفظ جزء پنجم و ششم قرآن کریم هستند، افزود: در مسیر فعالیت مؤسسه خیلی از افراد کارشکنی کردند اما خود قرآن و ائمه‌اطهار(ع) همواره یاری‌گر من در این مسیر بودند و من توانستم با سپاه، بسیج، شهرداری، کمیته امداد، بهزیستی و دیگر ادارات شهرستان نیز در زمینه فعالیت‌های قرآنی همکاری داشته باشم.

رمضانی با اشاره به اینکه تاکنون از طرف هیچ یک از ارگان‌های دولتی حمایت مالی از این مؤسسه قرآنی انجام نشده است، اضافه کرد: تاکنون تنها حمایتی که از مؤسسه شده اهدای چندین جلد مصحف شریف از سوی نهادهای تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه شهرستان بوده است.

تعطیلی مهد قرآنی مؤسسه ام‌الائمه(ع) به‌دلیل شرایط کرونایی

مدیرعامل مؤسسه قرآنی ام‌الائمه(ع) با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا، مشکلاتی برای مؤسسه ایجاد شد، اظهار کرد: با بروز و شیوع این ویروس مهدکودک قرآنی مؤسسه قرآنی ام‌الائمه(ع) که تنها منبع درآمدی مؤسسه بود، تعطیل شد.

وی با اشاره به اینکه در این مؤسسه قرآنی شش عضو ثابت داریم که در رشته حفظ قرآن با آنها کار می‌کنیم، اضافه کرد: در حال حاضر یک کانال در فضای مجازی برای این افراد تشکیل شده و در طول هفته چهار ساعت آموزش حفظ قرآن انجام می‌شود.

رمضانی با اشاره به قدیمی و مستهلک بودن تجهیزات مؤسسه، گفت: مؤسسه قرآنی ام‌الائمه(س) در حال حاضر در دو اتاق که متعلق به آستان امامزاده قاسم(ع) است فعالیت دارد و این در حالی‌ است که در جوار این امامزداه یک سوله و یک ساختمان دو طبقه وجود دارد که به‌دلیل کمبود بودجه هنوز تکمیل نشده‌ و به مکانی برای تجمع افراد معتاد تبدیل شده و اگر به ما اجازه بدهند می‌توانیم این ساختمان دو طبقه را برای کلاس‌های آموزشی تجهیز کنیم.

مدیرعامل مؤسسه ام‌الائمه(ع) با اشاره به اینکه ساختمان‌های نیمه‌کاره زیر نظر سپاه شهرستان هستند، ادامه داد: با توجه به محوطه پارکی که در جوار امامزاده قاسم(ع) وجود دارد و به برکت وجود این امامزاده می‌توان این منطقه را به یک محیط فرهنگی ـ قرآنی ایده‌آل تبدیل کرد.

وی با اشاره به مشکلات مالی مؤسسات قرآنی، بیان کرد: همچنین یک زمین خالی بین امامزاده سیدقاسم(ع) و مکان فعلی مؤسسه قرآنی ام‌الائمه(ع) وجود دارد که اگر موافقت کنند ما می‌توانیم مجوز ساخت مؤسسه قرآنی را گرفته و با دریافت وام یک ساختمان مجهز برای مؤسسه احداث کنیم.

فعالیت 3 مربی ثابت در مؤسسه ام‌الائمه و بیمه نبودن آنها

رمضانی با اشاره به اینکه این زمین وقفی و در اختیار اداره اوقاف و امور خیریه ازنا قرار دارد که با توجه به همجوار بودن امامزاده می‎تواند برای تبدیل به یک مؤسسه قرآنی مناسب باشد، گفت: با تبدیل این زمین به مؤسسه قرآنی می‌توان محیطی فرهنگی برای مبارزه با تهاجم فرهنگی بیگانگان ایجاد کرد.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی ام‌الائمه(ع) ازنا با بیان اینکه 70 درصد فعالیت‌های ما در زمینه قرآنی و 30 درصد در زمینه‌های فرهنگی و هنری است و با ارگان‌هایی مانند بهزیستی، آموزش و پرورش و حوزه علمیه همکاری داریم، به بازسازی حریم امامزاده به همت اداره اوقاف و امور خیریه ازنا اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه ساختمان مؤسسه ما متعلق به خود امامزاده است اما کار مثبتی انجام نشده و آن را رها کردند.

رمضانی با اشاره به فعالیت سه مربی به‌صورت ثابت در این مؤسسه قرآنی و اینکه هیچ کدام از این مربیان بیمه فعالان قرآنی نیستند، خواستار حمایت مسئولان فرهنگی و قرآنی از مؤسسات قرآنی، مربیان و مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی شد.

انتهای پیام
captcha