بیکاری؛ مولفه اصلی رجوع جوانان به مواد مخدر
کد خبر: 3955917
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱
نماینده ولی‌فقیه در لرستان تأکید کرد:

بیکاری؛ مولفه اصلی رجوع جوانان به مواد مخدر

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بیکاری را مولفه اصلی رجوع جوانان به مواد مخدر برشمرد و گفت: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تمام ظرفیت‌ها به‌کار گرفته شود.

ارسال فوری // بیکاری؛ مولفه اصلی رجوع جوانان به مواد مخدربه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، سه‌شنبه پنجم اسفندماه در دیدار با اصلانی، معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در لرستان برگزار شد، با بیان اینکه لرستان از دیرباز مهد برجستگان و فرهیختگان بوده است، اظهار کرد: مردم لرستان در پیروزی انقلاب اسلامی از همان صبحدم پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر حفظ آرامش و امنیت خود در ایجاد آرامش در استان‌هایی که ضد انقلاب نفوذ کرده بود، نقش موثری داشتند.

وی به رشادت‌ها و دلاوری‌های مردم لرستان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: مردم لرستان در جنگ تحمیلی با داشتن یک میلیون جمعیت، ۶ هزار و ۳۰۰ شهید در راستای تداوم انقلاب اسلامی تقدیم و وفاداری خود را به نظام جمهوری اسلامی ثابت کردند.

حجت‌الاسلام شاهرخی با بیان اینکه با توجه به اینکه استان لرستان همواره پادگان و لنگرگاهی برای نظام جمهوری اسلامی بوده، نیازمند توجه بیشتری است، اضافه کرد: خدمات نظام جمهوری اسلامی بسیار ارزنده و غیر قابل انکار است، اما متأسفانه بنابر دلایلی، این استان از قافله عمران و آبادی عقب مانده و نرخ بالای بیکاری و تورم، عدم رونق مطلوب کسب و کار آثار زیانباری از جمله افزایش معتادان، خرید و فروش مواد مخدر، آسیب‌های اجتماعی، طلاق، خرید و فروش سلاح در استان به جای گذاشته است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید کلیه ظرفیت‌ها به‌کار گرفته شود، ادامه داد: لرستان دارای ظرفیت‌های کشاورزی، دامداری، دامپروری، گیاهان دارویی و ... است، کما اینکه در استان صنایع خوبی وجود دارد که تعطیل یا نیمه‌تعطیل رها شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه لرستان در یک سال، دو بار دچار سیل شد، این در حالی است که این استان ۲۸ دشت وسیع در کنار رودخانه‌ها دارد، تصریح کرد: صحبت از انتقال آب دریای خزر به فلان منطقه می‌شود، اما در استان لرستان زمین‌های زیر سدها شبکه آبیاری ندارند، مجموعه این چنین مشکلاتی سبب بیکاری جوانان می‌شود وقتی جوانی مشغول کار باشد، فرصتی برای دچار شدن آسیب‌های اجتماعی ندارد.

کمبود مراکز بازپروری معتادان در لرستان 

شاهرخی با یادآوری این مطلب که استان لرستان مناطق متعدد حاشیه‌نشین و آسیب‌پذیر با جمعیت قابل توجهی وجود دارد که محلی برای توزیع مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی است، تصریح کرد: در استان لرستان تقریبا هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر وجود دارد، این در حالی است که ظرفیت مراکز ماده ۱۶ استان حدود ۲۰۰ نفر است، بر همین اساس جهت نگهداری معتادان با کمبود مراکز بازپروری مجاز روبرو هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عدم اشتغال معتادان بازپروری شده، کمبود مکان‌های ورزشی در مناطق آسیب‌پذیر را از جمله مشکلات مناطق حاشیه‌ای و آسیب‌پذیر استان برشمرد و گفت: در استان لرستان گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی بسیار فعالی داریم و علی‌رغم اینکه بسیاری از آن‌ها از جهت اشتغال مشکل دارند و شغلی ندارند، اما به دلیل اینکه دلداده نظام و مقام معظم رهبری هستند، در محرومیت‌زدایی و مقابله با کرونا همواره قبل از مسئولان در صحنه حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی در کلیه زمینه‌هایی که ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام نیاز کند، پای کار هستند، اضافه کرد: در راستای مبارزه با مواد مخدر در استان، نیروهای امنیتی، سپاه و نیروی انتظامی با جان و دل تلاش می‌کنند، هر چند این زمینه موانعی نیز سر راه دارند که اگر برطرف شود، در پیشگیری از توزیع و تولید مواد مخدر اقدامات بسیار خوبی انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام شاهرخی گفت: احداث مکان‌های نگهداری معتادان متجاهر، اتخاذ تدابیر جلوگیری از توزیع مواد مخدر، اجرای برنامه‌های معرفتی، مذهبی و فرهنگی برای جوانان در مناطق حاشیه‌نشین مهم‌ترین انتظارات ما از ستاد مبارزه با مواد مخدر استان است.

انتهای پیام
captcha